Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben aan het voorbereidend experimenteren om een bridgeboard (ide-usb converter) in te bouwen in een topfield 4000. Mijn technische kennis rijkt aardig ver, maar toch kom ik niet helemaal uit het omschakel gebeuren. Volgens het schema van Satware, zie bijlage, heb je genoeg aan een 3polige omschakelaar. De schakelaar zorgt ervoor dat de +5v en de +12 v naar het moederbord gaan OF naar het bridgeboard, en dat de +5v naar het display (bruine draad) bij stand bridgeboard word uitgeschakeld.

Eerste vraag: Is het nodig dat het display word afgesloten van de +5v? Zo ja/nee waarom?

Tweede vraag: Is het mogelijk dat je niet switcht tussen +5v en +12v van het moederboard naar bridgeboard maar dat je de +5v en +12v van de hardeschijf naar het moederbord ontbreekt. Ik begrijp niet helemaal waarom het moederbord namelijk niet meer gevoed mag worden. Het lijkt me dat als je namelijk in stand bridgeboard staat dat je helemaal niks meer met toppie kunt doe??.

Verder lijkt het me ook mogelijk dat je ipv een omschakelaar, een 12 v relais gebruikt, die je met een simpele schakelaar of twee druk toetsen omzet. De voeding kun je dan toch gewoon van de zwarte en rode draad aftakken die naar de hardeschijf gaat??

Iemand de oplossing op 1 van bovenstaande vragen??

Geplaatst:

SatDonkey!

'k Zie geen bijlage..

Heb je die duitse link van mij nog?

Groet

( spelfoutje.. )

Geplaatst:

Hou het duidse schema aan, ander kan er van alles in rook opgaan.

Groeten Jan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen