Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 hoi iedereen, ik heb net een dbox2 van sagem binnen gekregen... er stond neutrino op... bij het opstarten kon je uit drie opties kiezen op het display ... de eerste twee weet ik niet meer wat er stond... maar als je ze koos lade hij gewoon op... de laatste was erase flash... nou heb ik met me domme kop erase flash gedaan en als ik hem nu opstart geeft hij heel veel letters en nummers aan en er staat kein system op het displaytje wat kan ik nu doen?? alvast mijn dank gr. dani
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 Hoi dani, zoals gezegd: begin eens met hier te lezen, er staat genoeg over HOE IMG TE FLASHEN Suc6, Pekka
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 okey dat is waar... maar na die flash erase kan ik ook geen verbinding meer maken met mijn dbox2.. ik weet niet wat het ip nummer is endergelijke...ik gebruik cuteftp.. ik kom er niet meer uit... hellllluuuppp aub alvast mijn dank gr. Dani
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 zie http://dboxupdate.berlios.de/install.php#basebm om je Sagem weer tot 'leven' te brengen. nodig dus boot-manager + nullmodem kabel + UTP-crossoverkabel (of gewoon UTP kabel mits via switch) + een image.
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 bedankt voor je reactie... maar echter heb ik een probleem met het in contact komen van mijn dbox2 via cuteftp... ik weet niet welk ip nummer ik moet gebruiken???? ik kan hem ook niet instellen op mijn dbox2 omdat deze vanwege kein system niet meer opboot... iemand die weet watvoor ip ik moet gebruiken mijn dank
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 Als er geen software meer op de dbox staat heeft de dbox ook geen ip adress meer. om hem toch kunnen te flashen heb je een null-modem kabel nodig, deze zorgt ervoor dat je wel kan verbinden met de dbox, (zover ik weet).
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 Hoi, Je software heb je er van afgeflashed. Je moet nu middels de bootloader software je Sagem 'opstarten' via je PC en vervolgens een image erop zetten waarna je de dBox weer kunt gebruiken. De
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 Hallo Dani, HET STAAT 1 TOPIC hierboven! HOE EEN NIEUWE IMG in de DBOX2 ZETTEN! FF lezen, dus NIKS doen met FTP, GEBRUIK DBOX2BOOTMANAGER, je LAN /kabel en een NUL/MODEM KABEL! En probeer het dan eens, je zult zien dat het eenvoudiger is dan je denkt! Greetz, Pekka
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 hoi pekka, ik heb het allemaal al gelezen maar ik krijg geen verbinding met bootmanager en mijn pc... ip voor bootmanager gebruik ik 192.168.0.233 en voor mijn netwerkkaart 192.168.0.1 ik heb echt alles al gelezen en uitgeprobeerd anders zou ik het niet op deze manier vragen... ben echt radeloos... zou het aan winxp kunnen liggen?? hoop dat iemand mij kan helpen... sta bijna op het punt de dbox2 uit het raam te gooien...lol mijn dank nogmaals gr. Dani
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 gebruik je wel een "Null-modem" kabel, en heb je de com poort ook ingeschakeld in dbox2manager!?
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 ja inderdaad ik gebruik een nullmodem kabel en een netwerkkabel... en ook de com poort is aangevinkt op bootmanager... maar geeft nog steeds netwerkkaartfout
Gast Geplaatst: 17 maart 2004 Geplaatst: 17 maart 2004 Geeft BootManager een melding als je in het "hoofdscherm" je Netwerkkaart geselecteerd hebt, en op START drukt? Dat heb ik nl. gehad, andere NIC erin, geen probleem meer. Als dat het niet is, en je zet NFS uit, RARP aan, communicatie op 57600 baud, uiteraard goede COM-poort, LAN-kabels aangesloten, en je (her)start de Dbox2 met PIJLTJE-UP ingedrukt gehouden, ZIE je dan in COM-Terminal venster informatie voorbijscrollen, die eindigt met iets van root@dbox2> ???? Zo ja, dan MOET je m.i. ook een 13.img en speciale ppcboot methode kunnen gebruiken. Werkt bij mij altijd! En anders gooi je Dbox2 maar naar mij toe, ik heb hier nog 1 staan die niet gebruikt wordt (ben aan het spelen met Dreambox, FreeX werkt! via EMU op RuDream IMG)
Gast Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Ik heb erg veel problemen met WinXP en het netwerk gehad. Wat ik ook deed (o.a. uit en inschakelen, opnieuw instaleren ect.)niets hielp echt. De ene keer werkte de FTP wel en de bootmanager niet . Heb begrepen dat het een probleem met Xp en de cross kabel is. Ik heb een router aangeschaft en ..... het werkt fantastisch.
Gast Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 Ik heb hier ook problemen gehad met WINXP en een crossover kabel. Daarmee kon ik ook geen verbinding krijgen. Ik zou je adviseren om een switch aan te schaffen (+/- 20 eur). Een router is ook gevaarlijk. Ik heb het hier ook geprobeerd met een routertje. alleen dat kl*te ding heeft een bootp server draaien. Dus dat gaat niet werken
Gast Geplaatst: 18 maart 2004 Geplaatst: 18 maart 2004 hey ik ben verder gekomen geloof ik... ik heb 62.163.222.89 voor de dbox2 genomen omdat het programma dat zei... en toen heb ik maar 62.163.222.01 voor de netwerkkaart genomen... geen foutmelding meer... hij geeft ook pinging dbox - ok (0ms)... hij gaf daar eerst ook een error.. maar hij doet nog niet flashen... nog een ander idee mischien?? alvast mijn dank dani
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen