Ga naar inhoud

[Strong] Strong stoort

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie heeft dit ook (of had)

Mijn tv beeld en nu ook mijn radio storen als gevolg van een Strong 8000. in het beeld verschijnen stipjes en er zit een ruis in het geluid van de radio.

Doe ik de Strong uit dan is het verschijnsel weg.

Ook het op een 1/2 meter verplaatsen lost het probleem op.

Overigens treedt de storing ook op met alleen de netstroom er op. (dus alles verder afgekoppeld)

Nou ik ben benieuwd.

gr. LS

Geplaatst:

geen last van hier.. (denk ik) nooit gemerkt..

helpt het als je het 220v snoeer een paar keer door een ferriet kraal haalt?

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dit is een probleem met bijna alle seca boxkes gewonlijk storen ze aleen maar op VHF van de tv maar een oplossing is er niet voor denk ik

Geplaatst:

Klopt hoor, maar ik heb er nog geen oplossing voor. Die ferriet helpt ook niet.

gr. LS

Geplaatst:

als je je decoder in een lode kist zet heb je er geen last meer van het staat alleen niet zo mooi op het theekastje

haal je audio stekkers er eens uit en probeer het dan nog eens

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Geplaatst:

Inderdaad,hier heb ik ook lang last van gehad.Ik heb nieuwe coax kabels gestopt tussen kabelaansluiting en tv en tussen tv en video.Zijn iets wat duurdere kabels met ontstoringsmagneten,en mijn probleem is voor 70% opgelost.Heb er nog wat last van maar niet meer in die mate.

Geplaatst:

Bij mij dezelfde problemen.

Kabels vervangen helpt niet. Ik heb alles wat mogelijk de oorzaak kon zijn vervangen. Noppes.

Ik ga de audio eens proberen.

Alvaste iedereen van dit topic bedankt voor het signaleren.

Geplaatst:

het probleem is niet opgelost met de audio-kabels. Geen resultaat, of anders geen vooruitgang.

Het plaatsen van een loden omhulsel lijkt mij eerder een aprilmop (nogmaals) dan een effectief hulpmiddel. Ik meen te weten dat dit geen site is voor loodgieters. Trouwens in dergelijk geval zou een al-folie ook voldoende zijn. Het is niet de bedoeling om de mensen op een verkeerd been of spoor te zetten. Trouwens ik beleef er enorm plezier aan tesamen met een positieve boodschap.

Wat ik gedaan heb is het volgende:

- oude toestand: Scart strong "VCR" naar vcr en kabeldistributie in op Strong "ANT", "TV/VCR" naar de video of recorder en zo naar TV. Dit geeft storingen op vooral band I. Veel sneeuw.

- tussentoestand: kabeldistributie "ANT", dus de doorkoppeling naar vcr weg, scart blijft. Geen resultaat.

- nieuwe toestand: bijkomende scart op "TV", rechtstreeks naar TV. WEL RESULTAAT. De problemen zijn voor 90% opgelost.

De sneeuw op band I zijn grotendeels verdwenen. De scart op "VCR" 4375 blijft zitten, kwestie van opnemen.

Ik VERMOED in de 4375 een loop tussen TV en VCR die moet gesloten worden.

Ik zoek verder en zal de resultaten meedelen.

Aan eenieder die het lood op zijn theekastje al in huis gehaald heeft en die op de een of andere manier bezig is met omplooien rond al de uitgaande draden, wees ervan overtuigd het is vandaag 3 april.

mvg

Geplaatst:

Moni, Ik volg jou aanwijzingen op de voet.

Maar ik heb maar 1 scart op de tv dus die optie kan ik wel vergeten.

Ook die ferriet om de voeding helpt niet.

Ik kijk nu via de kabel met een uitgeschakelde Strong.

En wil ik "satelieten" dan de Strong aan.

gr. LS

Geplaatst:

Hallo,

Ik was inderdaad vergeten te vermelden dat ik een tv bezit met 2 scart-ingangen en een derde (vanvoren) CAM. Dit geeft mij een AV1-, AV2 en AV3.

Bij een tv met 1 scart(achter) is er over het algemeen nog een CAM van voren en hoofdtelefoon. Die kan gebruikt worden via een tussenstuk (geel, wit, rood)

Ik heb nog een dergelijke tv in de keuken en zal het daar ook proberen.

Dus bij mij NU:

AV1 rechtstreeks scart-scart op 4375. Is dus nieuw.

AV2 VCR op 4375 en scart op video-in--scart. Via video-uit-scart (of rf-out bij oudere toestelen) naar tv. Bestond reeds en niets aan gewijzigd.

AV3 is vrij.

Indien er geen enkele AV-poort ter beschikking is, stel ik voor om de volgorde eens te veranderen. Hiermede bedoel ik de uitgang naar tv te wisselen van vcr naar 4375. Er kan ook gespeeld worden met de RF-kabel van de distributie.

Ik wil u er graag mee helpen, bij mij is het nu opgelost. Ik heb het meerdere malen getest deze namiddag en vergeleken met de andere tv. Ik ga niets meer veranderen.

Hopelijk succes voor u, ik ben ervan overtuigd dat het wel zal lukken. Door het toedoen van deze site ben ik op het spoor gekomen dat het ligt aan de 4375, geen twijfel meer en dank daarom iedereen.

mvg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen