Ga naar inhoud

[DBOX-II] Flash image

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe installeer je een image met een grootte van 8.388.608 bytes (normaal is 8.257.536 bytes). Wanneer ik zo'n image middels een full flash install probeer te installeren dan krijg ik een fout melding "kann das MTD-Device nicht offenen". Hoe nu verder?

Geplaatst:

Een image met de grootte van 8.388.608 bytes is een image met een bootloader, deze moet je niet flashen (zover ik weet), wat je wel kan doen is die bootloader uit die image halen en dan is die 8.257.536 bytes (zonder bootloader dus), dit kan je doen met het programma (Image Works)

Geplaatst:

Bedankt voor de tip. Zal Image Works eens proberen.

Waarom moet je eigenlijk de bootloader eruithalen?

T'is toch een soort bios, waarmee je de software op kan starten?

Geplaatst:

Lijkt me niet verstandig de bootloader er uit te halen. Immers hiermee wordt tevens een flasherase uitgevoerd. Dan ben je er zeker van dat alle memplaces in de flash gereleased worden.

Koekje erbij ????

Geplaatst:

Hoi,

Hoe krijg je dan anders image files incl. bootloader op de dBox2 geinstalleerd?

Op inet vindt je regelmatig img files van deze grootte en tot nu toe is het me niet gelukt deze te installeren. Kan het zijn dat de Bootloader ALTIJD aanwezig zoals bij een PC, en dat er geen alternatieven zijn ivm © rights van de oorspronkelijke software maker?

Geplaatst:
Citaat:
Hoi,

Hoe krijg je dan anders image files incl. bootloader op de dBox2 geinstalleerd?

Hiervoor gebruik ik de dboxII bootmanager. Tot nog toe geen problemen ondervonden.

Koekje erbij ????

Geplaatst:

Welke Bootfile gerbuik je hiervoor, of is dit van geen belang?

Geplaatst:

Bootfile zit standaard meegeleverd. maar als je het wilt weten: ppcboot

Op de diverse duitse fora kun je deze tool snel vinden, ik zou hem, als ik jou was, eens proberen.

Koekje erbij ????

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen