Ga naar inhoud


Draaibaar met vbox en Wave Frontier


Zyxel2003

Aanbevolen berichten

Een uitdaging of het kan weet ik niet als iemand het weet help mij dan een stukje op weg.

Ik heb een Droomdoos met SF Image een V Box voor mijn schotel en werkt 100% nu heb ik een Wave Frontier met 4 LNB’S en een Diseqc 4x1 1.0 deze werkt ook 100% nu wil ik deze mengen de 4 LNB’S op een vaste Satelliet en de rest op het draaibare systeem, kan ik hier een diseqc 2x1 2.0 switch voor gebruiken en hoe moet ik deze op de Dreambox instellen wie weet raad.

Alvast bedankt

Gr, Zyxel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Ik heb zelf een Wave Frontier T90 met 13 LNB's erop en dit werkt prima, alleen om het resultaat van 13 LNB's werkende te krijgen het je een Uncommited Switch nodig, jouw situatie is in princiepe het zelfde alleen jij hebt een Wave Frontier met 4 vaste LNB's en een draaibare opstelling.

 

Hetgeen je nodig hebt is het volgende:

 

1x Spaun Uncommited switch (=DiSEqC 2.1 switch)

1x DiSEqC 1.0 of 2.0 switch

 

Hoe te configureren:

 

Sluit de Uncommited switch van Spaun aan op je ontvanger (Dreambox 7000s), sluit op poort 1 je 4 ports DiSEqC 1.0 of 2.0 switch aan, en op poort 2 je DiSEqC 1.2 roter aan (draaibare systeem dus). Geef in de dreambox aan dat je meerdere satellieten hebt via een Rotor.

 

Nu moet je het volgende invoeren:

 

LNB 0: DiSEqC port 1 / Uncommited port 1 / commando's wisselen. (bijv. Astra 19,2 oost)

 

LNB 1: DiSEqC port 2 / Uncommited port 1 / commando's wisselen. (bijv. Hotbird 13 oost)

 

LNB 2: DiSEqC port 3 / Uncommited port 1 / commando's wisselen. (bijv. Astra 2/Eurobird 28 oost)

 

LNB 3: DiSEqC port 4 / Uncommited port 1 / commando's wisselen. (bijv. Hispasat 30 west)

 

LNB 4: DiSEqC 1.2 rotor (motor) / Uncommited port 2 / commando's wisselen.

 

En ga zo door met LNB 5/6/7/8/9/10/11/12/13/14/15/16/ enz.

 

Heb je nog vragen dan hoor ik het graag.

 

Groet,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edwin en Bigfoot,

Bedankt voor de snelle reactie ik kan nu een stuk verder of het werkt dat horen jullie nog.

Nog een vraag bij Edwin staat (LNB 4: DiSEqC 1.2 rotor (motor) / Uncommited port 2 / commando's wisselen.) kan je bij de VBOX de automatische geheugen plaatsen aan laten spreken door de Dreambox .

Gr, Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...