Ga naar inhoud


uitrichten op sirius vervolg


Gast sjengjanssen

Aanbevolen berichten

Het wil nog steeds niet lukken met de sirius, ik kom niet hoger dan 59% signaalsterkte, en geen beeld op de humax met een 80 cm triax.

Wat ik zo gek vind is dat ik wel voldoende signaal heb op de volgende sats: astra1, hotbird, astra2, eutel w2, eutel w3, west atlantic, en west nilesat, (die twee eutels zouden eigenlijk met een 100 cm schotel kennen).

De schotel heeft over zo'n 30 meter een vrije uitkijk en het eerste dak wat hij dan ziet ligt dan ongeveer 4 meter hoger dan de schotel, dit zou vlgs mij toch genoeg moeten zijn?.

Kan het nu nog aan de instellingen van de Humax liggen, ik heb er gewoon zo'n zenderlijst ingedownload voor 45east - 43 west.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien meer aanduiding over je apparaat (LNB Type).

 

Zit je LNB wel goed (ik neem aan dat je KU-BAND LNB-F hebt). LNB moet je zodanig draaien dat de "0" (midden) punt met het midden van de boven kant van je Schotel gelijk is (op sirius).

 

Volgens mij gebruik je ook Diseq rotor. Dan moet je wel goed opletten op de (declinatie) van de Diseq en ook de elevatie van de Schotel. Ik denk dat je de declinatie klein betje moet Verhogen en gelijk je elevatie in dezelfde mate verminderen. Volgens mij heel klein betje aanpassing.

 

Je kan wel de juiste elevatie voor je locatie opzoeken want een paar milimeter ernaast leidt altijd tot onregelmatig signaal ontvangst per satellieten.

 

Ik ben benieuwd hoe je het oplost

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LNB is van het merk Mti, de AP8-T2B (10.7-12.75 GHz single LNBF) 0.6 dB.

DiSEqC 1.2 motor merk Big SAT.

Wat bedoel je precies met de hoek van de LNB, ik heb hem gewoon rechtop gezet in de houder. Tijdens het uitrichten heb ik alles in 1 lijn gezet, de motor op 0 graden, de latitude van 51 graden kan ik rechtstreeks op de motor instellen, en de hoek van de schotel is vlgs het boekje van de motorfabrikant gelijk aan 40 - 7.385 (deze laatste uit een tabel achterin) = 32.6 graden, de buis is waterpas.

Met deze laatste hoek heb ik al iets geprobeerd te varieren maar niets schijnt te helpen, kan iemand mij helpen, ik krijg er koppijn van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al met verschillende hoeken gespeeld, maar als het weer een beetje beter wordt (ben al 3 keer zeiknat geworden) ga ik wat meer expirimenteren.

Ik zie nu trouwens in de beschrijving van de motor dat er 26 satposities pre-stored zijn, weet iemand in hoeverre dit nog roet in mijn eten gooit. Deze posities zijn niet gelijk aan degene in de zenderlijst.

Voor de sirius zet ik echter de motor met de hand op 0 graden, dus ik zou zeggen dat het voor deze sat niet uitmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je beeld hebt met die procenten van signaal.

dus ik vindt persoonlijk dat je niet echt te zeuren hebt.

want de meeste zitten ook met de feeds te klooien met de eutel en dat zal jij vast niet hebben.

dus als ik jouw was zou ik het hierbij laten.

 

groetjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjeng

even gaan in sirius op novy kanaal russische zender vrij te ontvangen, deze handmatig in het menu gaan zoeken wanneer dit niet lukt om hem te pakken dan wordt het ingewikkeld want je hebt de rest wel, dus moet er iets anders aan de hand zijn.

probeer dit eerst even uit.

Pietsky Satellietsky

[color:"bleu"]Humax 5400 2x,Echostar 3000ip, Triax 78, Fibo 90, philips lnb, Vbox 2, Edison 0,2 lnb, Moteck SG 2100A.

TV Philips 42PF 9631-10,Philips HTS 9800W.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens, ik ben eruit. Mijn kompas is waarschijnlijk teveel door staal in de dakkonstruktie op hol geslagen, ik heb nu het zuiden met het draadje van ukkepuk bepaald, en meteen beeld.

Toch bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...