Ga naar inhoud


Wat voor kabels zijn dit op de foto?


Dreeke

Aanbevolen berichten

Bij mijn nieuwbouwhuis lag de stoep open en zag deze bekabeling tevoorschijn komen. Weet iemand waar de kleuren voor dienen. Ik dacht zelf dat de groene voor Ziggo/NKM was?

15012011096.jpg

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begin bij de voorkant, de groene; dit is je cai-kabel van de kabelexplotant, degene daarachter die omhoog steek, dit is je aardeletkrode die je elektrische installatie beschermt tegen onder spanning komen tijdens indirecte aanraking, direct daarachter ligt je voeding voor je elektrische aansluitng. In deze kabel zitten 4 aders van waarschijnlijk 6 mm2. Er onder ligt de voeding, ook 400 V voor de straat. Aan de linkerkant van je huis moet ergens een kaast staan van je energie leverancier voor de verdeling. Oook ligt hier nog een afscherming, de vertinde draad. Deze moet voorkomen dan de blisem erop inslaat en bij graafwerkzaamheden je aan aarde legt.De blauwe die hier weer achterligt is waarschijnlijk je telefoonleiding. De manier vanaftakken is voor mij nieuw. Mogelijk dat je glas hebt. Al deze leiding zijn nie tvan jou. Bij een instantie kun je de gegevens ook opvragen. Deze databank is juist bedoelt om bij graafwerkzaamheden te voorkomen dat leidingen beschadigd raken. ik het openlingende mis ik nog je waterleiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je duidelijke informatie. Het klopt volgens mij dat er glasvezel geboden wordt of gaat worden (plaats Veenendaal, wijk Petenbos Oost).

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pijp die omhoog steekt is de buis voor de waterleiding kraan. Die blauwe is de kpn, daar kunnen ze later zo glas in blazen. De doorgaande buis bevat een aantal tubes (buisjes) waarvan elke woning middels deze aftakking 1 krijgt. Daar doen ze een koperdraad in of gelijk een glasvezel.

 

Origineel bericht van: Beerzwaan
Oook ligt hier nog een afscherming, de vertinde draad. Deze moet voorkomen dan de blisem erop inslaat en bij graafwerkzaamheden je aan aarde legt.De blauwe die hier weer achterligt is waarschijnlijk je telefoonleiding.

 

Dat is een aarde draad, daarmee biedt de energie maatschappij aarde aan aan de klant, dan hoeft ie zelf geen aarde te slaan. Dat moet ook met een sticker in je meterkast staan.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die blauwe buis is inderdaad voor de glasvezel kabel, ik heb het even gevraagd bij iemand

die in dit werk zit .

En het antwoord van Oldereast klop helemaal

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...