Ga naar inhoud


Met M7 SAT801 decoder geen ontvangst van Satelliet Turksat 42°O.


redgytje

Aanbevolen berichten

Hoi daar allemaal,

 

Wij verblijven op regelmatige tijdstippen in het buitenland en meer bepaald in Turkije. We nemen in die periode dat we verblijven in Turkije onze decoder M7 SAT801 meer naar Turkije. Nu sinds vele programma’s van Astra 19.2 naar Astra 23.5° zijn verhuisd hebben we een gratis decoder ontvangen van TV Vlaanderen. Op zich is dat natuurlijk tof. Maar nu zitten we met een probleem, we kunnen met de gratis decoder de TURKSAT satelliet 42° O niet meer ontvangen. Is er ergens iemand die ons daar bij zou kunnen helpen om als nog de satelliet “Turksat 2A - 3A 42 graden oost “via onze decoder van TV Vlaanderen te kunnen ontvangen.

Waar zouden we de software kunnen vinden om als nog de decoder “Turksat 2A - 3A 42 graden oost” te kunnen intvangen.

 

Met dank bij voorbaat voor de mogelijke hulp. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk is deze ontvanger niet geschikt voor deze satelliet , sofware zal je niet vinden

voor deze ontvanger ,dat word allemaal geregeld door tv Vlaanderen

Met deze ontvanger kun 4 satellieten ontvangen dat zijn

19,2 / 23,5/ 28,2 /hotbird

Wat van schotel heb je ,en hoe groot is hij , hoe veel en welke lnb's

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de M7-SAT801 kan men transponder-gegevens inbrengen en daarna fta scannen. Met een op Turksat afgestelde schotel en door al dan niet Diseqc-commando's te gebruiken kan u dan bijv. op de Hotbird (is toch maar een 'naam' hé) gaan zoeken....

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in de M7 801 tot 16 sat posities invoegen. Hij kan die allemaal via disecq schakelen. Je kan dus zonder problemen in het schotel menu die satelliet positie toevoegen.

De 801 kan ook een motor sturen via Usals, naar eender welke positie, dus niet enkel die vier.

Manueel gescande zenders komen boven nr 4000, maar je kan ze ook toevoegen in jouw favourietenlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi daar allemaal,

Bedankt voor de snelle reactie .

Nu Ik ben maar een dummy op het vlak van satelliet TV .

Ik zou durven voor te stellen om eventjes jullie bevindingen en raadgevingen bij mij te laten zaken en mij te bedenken hoe ik alles in elkaar moet zetten om satellieten en transponders bij te zetten, kan ik dat down loaden en via USB stik zo op de decoder in brengen? en waar kan ik eventueel deze gegevens op halen enz. Maar nog een klein vraagje, is deze decoder M7 SAT801 slechts geschikt voor drie satellieten of is nog voldoende geheugen ruimte om Turksat 2A - 3A 42 graden oost en eventueel andere satellieten met hun transponders bij te voegen?

Wat betreft mijn schottels, ik heb een schottel van 1,80m ( geplaatst in 2004 toen nog nodig) voor de ontvangst van Astra 19 en 23.5,met de dubbele kop bijgeleverd van TVV .Verder twee schotels van 90 cm voorontvangst van Hotburd en Turksat Maar vraag mijn niet welke LMB’s daar op staan dat antwoord moet ik jullie voorlopig schuldig blijven. ;):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de door redneck eyeball genoemde handleiding er op nagelezen maar de gegeven informatie in deze handleiding is erg karig op de genoemde punten.

Over usuals valt er niets maar dan ook niets te lezen net zo min dat je er 16 satellieten mee kan aansturen.

Ik laat het antwoordt dan ook graag over aan redneck eyeball.

 

De decoder bezit ik niet dus testen, laat staan een gedegen handleiding schrijven, is voor mij geen optie.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof dat jullie me verder willen helpen Speciale dank aan "redneck eyeball" dat je je tijd wil investeren in een "dummy" als ik.

Ik kijk er uit naar welke oplossing we zullen hebben.

Met een oplossing voor dat probleem zal je velen gelukkig maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de max 16 verschillende LNB's in te stellen via disecq 1.1 ga je naar

Menu / installatie / LNB Configuratie

Druk op de RODE toets om een satelliet positie toe te voegen.

Hij maakt dan een nieuwe satelliet aan, met de naam USER met een getal er achter.

Selecteer nu die nieuwe positie en druk OK, je kan nu de correcte disecq positie kiezen, van 1 tot 16 bij disecq 1.1

Zet dan wel de disecq 1.0 instelling telkens op --

 

Wil je een motor sturen, dan kan je in datzelfde menu drukken op de GELE toets.

Daar kan je de instellingen van disecq 1.2 aanpassen.

Default is UIT, je kan kiezen voor puur 1.2 of USALS

Je kan in dat menu ook jouw lengte en breedtegraad instellen.

 

T'is niet moeilijk dus. Je zou dus geen enkel probleem mogen hebben om jouw Turksat toe te voegen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...