Ga naar inhoud

laslo

Aspirant leden
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Amsterdam Brussel
  1. Zeker heb ik ze nog, Dat zou mooi zijn als we kunnen ruilen. Waar woon je? Kan je mij ook een foto sturen van jouw tuners? cu f.
  2. nog veel meer opmerkingen over de tijd/score balk https://tweakers.net/nieuws/183072/npo-onzeker-of-4k-beeldkwaliteit-van-ek-voetbal-voor-alle-kijkers-in-orde-komt.html In ieder geval hebben we nu een score/tijdbalk inbeeld, al is die net zoals het NOS logo zo fel als 1000 zonnen. De graphics die in de feed zitten (na een doelpunt bijvoorbeeld) zijn daarentegen donker en grauw en worden ook meer beinvloed door de beeldinstellingen van mijn TV (Filmmodus, warm2, zoals ook aanbevolen in het Tweakers.net artikel onlangs) dan die NOS scorebalk. Toettoetdaan @CH4OS • 14 juni 2021 11:44 Mijn TV heeft geen HDR, maar hetzelfde probleem. De score is echt heel fel en de rest is gewoon stuk donkerder dan de normale uitzendingen. Mikey NL @FrankoNL • 14 juni 2021 12:45 Voor mij voelde het echt heel goed. De kleuren van het veld en de spelers zijn zoals ik ze verwacht en ken van echte wedstrijden met felle kunstverlichting. Enige wat echt veel te helder was, was de scorebalk linksboven. Die was ook te verzadigd, de oranje kleur was eigenlijk gewoon rood. Maar de kleding van de spelers en dergelijke waren gewoon prima. gise 14 juni 2021 11:25 Ze hadden gewoon 4K moeten proberen zonder HDR. HDR toevoegen aan de implementatie brengt alleen maar extra mogelijke issues met zich mee. Zeker als mensen nog nooit hun TV in HDR gebruikt hebben en deze niet gekalibreerd is. Sowieso, zie ik zelf de toegevoegde waarde niet zo van HDR op dit soort content Reageer 0triflip @gise • 14 juni 2021 11:44 Volgens mij wordt er niet eens HDR metadata meegezonden maar zit het enkel in een HDR container waardoor je gewoon een bak licht in je bek krijgt. Nu is alles wat wit is gewoon lichtkanon terwijl dat met een goede HDR implementatie niet het geval hoeft te zijn. Reageer 0GertMenkel @triflip • 14 juni 2021 12:16 Als dat het geval is, is het probleem dan niet gewoon de brakke implementatie van HDR in de decoders of de TV? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit technisch in elkaar zit. Reageer 0triflip @GertMenkel • 14 juni 2021 12:34 Nee dit heeft puur met de stream te maken die jij aangeboden krijgt. Als de content in een HDR container zit zal je TV switchen naar een HDR profiel. Want content zegt "ik ben HDR". Als de content verder geen metadata bevat dan wordt alles, maar voornamelijk wit, gewoon een stuk feller. Kan ook zijn dat men statische metadata gebruikt die dan geldt voor de hele stream. Want tijdens de wedstrijd zag het er opzicht prima uit nadat ik mijn HDR profiel wat getweaked had. Maar met dynamische metadata kan je per frame waardes meegeven waardoor als men bijvoorbeeld naar de studio schakelt ervoor kan kiezen om die witte desk wat minder fel te maken. Als is het wel erg lastig om dynamische meta data te hanteren bij een live uitzending. Maar dan had men beter gewoon niet voor HDR kunnen kiezen en het in SDR kunnen uitzenden. Want statische metadata bij een uitzending waarbij je af en toe in een compleet andere licht situatie terecht komt is gewoon niet mooi.
  3. Op een Sony led 4k met HDR aan is het contrast en kleur goed alleen die tijdbalk linksboven is als n schijnwerper , zo fel dat er niet naar te kijken is. Als ik HDR uitzet is t beeld n beetje flets en de tijdbalk net zo helder als de andere logos , zoals op NPO1 HD. dus Beweging in UHD is vloeiender dan HD. Denk dat er iets mis met de HDR instelling bij NPO of wie die 4k beelden verzorgd. Ik kijk via CD
  4. 2 dvb-c tuners beschikbaar voor Xtrend ET8000/ET10000. Ruilen voor dvb-s tuners heeft de voorkeur, eventueel te koop voor €25 per stuk
  5. laslo

    npo plus android tv

    kennelijk is het opgelost , NPO plus werkt weer naar behoren op android tv
  6. laslo

    npo plus android tv

    Het heeft tot n week geleden allemaal uitstekend gewerkt , denk dat er met de NPO app voor android tv wat mis/verandert is, zoals de NPO ook zegt op zijn service pagina.......
  7. laslo

    npo plus android tv

    @ alias haha bedankt, geen root , geen geoblocking want npo werkt gewoon alleen inloggen lukt niet > spinner op de android telefoon en ipad via hetzelfde netwerk geen enkel probleem met npo plus. reactie npo: Vraag: hoe lang gaat deze storing duren? Het duurt nu al dagen dat inloggen op plus onmogelijk is op android tv terwijl er toch echt voor betaald is. Antwoord: Beste ,Het kan inderdaad kloppen dat de inlogproblemen op uw Android TV nog steeds spelen. Zou u wellicht eens willen checken welke versie van de NPO-app u gebruikt? Dit is in de app zelf lastig te zien, dus ik raad u aan om even in de app-store op uw tv te kijken of er wellicht een update klaarstaat voor de app. Het is van belang dat u versie 5.59.10 van de NPO-app gebruikt. Heeft u een oudere versie, dan kunnen deze problemen zich inderdaad voordoen.Gebruikt u deze versie al of helpt de update niet, dan horen wij graag van u uw MAC-adres om de problemen te achterhalen. Dit is een uniek identificatienummer van de tv. Deze vindt u hier:1. Ga naar de Home Screen op de TV.2. Scrol helemaal naar beneden en selecteer "Wireless and Networks"3. Selecteer "View Network Settings"4. In "View Network Settings" kunt u het MAC-adres zien. Indien mogelijk zouden we graag het ethernet- en het draadloze adres ontvangen. heb trouwens 5.59.10 op beide apparaten en de informatie aan hen gemaild , maar zien of dat wat helpt
  8. laslo

    npo plus android tv

    Het is op mijn sony android tv en mi box onmogelijk in te loggen op npo start plus, op android telefoon geen probleem Onderstaande boodschap is al dagen te zien op de npo sevice site. email gestuurd met de vraag hoe lang dit gaat duren , nog geen reactie. Wie heeft hier ook problemen mee? Storing: Inloggen NPO-app op Android TV Momenteel is er een storing in de NPO-app op Android TV, waardoor je problemen kunt ervaren met het inloggen in de app. Hierdoor kan het helaas ook zo zijn dat je geen toegang hebt tot je favorieten en/of de uitzendingen van NPO Plus. Onze technici zijn druk bezig met het verhelpen van de storing, onze excuses voor het ongemak! Zodra we meer informatie hebben, dan laten we dat in dit artikel weten. het is op mijn sony android tv en mi box onmogelijk in te loggen , op android telefoon geen probleem
  9. gisteravond op alle cd zenders blokjes ,duitse en engelse zenders geen enkel probleem
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.