Ga naar inhoud

HenkRood

Leden
  • Aantal items

    140
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over HenkRood

  • Titel
    Sat4all regular
  • Verjaardag 06/14/1945

Aanvullende info

  • Geslacht
    Gaat je nix aan
  • Locatie:
    Schuinesloot
  • Interesses
    Héél breed: 😁 elektrotechniek/elektronica/
    computer/wegbeheer/
    gebouwenbeheer/ 😃

Recente bezoekers van dit profiel

492 profielweergaven
  1. @Pie2niet zo urgent zeker, of niet nagedacht, of domme vraag? net lid geworden, nu al buiten beeld 😂😆😁
  2. Wij hebben Glasvezel buitenaf (glasvezel van Cogas-Infra) met als provider FiberNL. Die is inmiddels overgenomen door OnlineNL. Na wat kleine problemen in het begin, heeft dit goed gewerkt (!). Totdat het werd overgenomen door Online. Dat zou (ineens) aan mijn huisinstallatie liggen(!). De FiberNL (= M7-MZ100-ontvanger), die via een switch in de woonkamer was aangesloten, kon ineens het Live signaal niet meer doorgeven; wel uitzending gemist enz. Ik voelde er niets voor nóg een kabel te trekken naar de woonkamer! (heb er al 2). Dit na een week soebatten via Twitter, hebben ze mij (bij voorrang) het signaal van Canal Digitaal gegeven, zodat de SamsungTV-app en Android-app gebruikt kan worden. De M7 ontvanger is nu werkeloos......... Ik kijk eigenlijk voornamelijk via de NPO-Start-Plus app. Wij kijken vrijwel altijd uitgesteld en véél Krimi's (NL). Óf naar (BE) de VTM-Go-App via ChomeCast. Als mijn abonnement beëindigd kan worden zou ik geheel over kunnen gaan naar alleen Internet! 👴 😁
  3. Volgens mij kun je dat in de gebruiksaanwijzing vinden (weet niet welk type je hebt) hieronder een link: (kijk op blad N11, Geluidsmodus; Regeling Lage Tonen en Hoge Tonen is alleen mogelijk in de stand BYPASS.) https://www.sharp.nl/cps/rde/xbcr/documents/documents/Marketing/Operational_manuals/HTSB60_eu3_nl.pdf Suc6, Henk 😎
  4. Dat is dus het voordeel van KabelTV via coax? Die is dan aangesloten op de VU+ UNO, zonder/met HDD, of een opnamemogelijkheid via je netwerkschijf? Daarnaast heb je óók Glasvezel aansluiting, maar géén IPTV? Na het blokkeren van de opnamemogelijkheid door invoeren van de DRM-kopieerbeveiliging, heb ik een abonnement genomen op NPO-Start-Plus. Wij kijken over het algemeen "uitgesteld" en voornamelijk (krimi)series en deze meestal op opeenvolgend(e) avonden; (deze afleveringen blijven+/- 1 jaar beschikbaar). Idem via VRT-NU (via android-app naar SamsungTV), maar dat is nu niet meer (legaal) mogelijk. Momenteel zijn er nogal veel (krimi)series te bekijken via VTM-Go (via android-app naar SamsungTV). (stream hapert wel eens) Je weet dat er een smartview app voor de SamsungTV is? (google play/app store/Windows10). https://www.samsung.com/nl/support/smart-view/
  5. Klopt, de CD-app op Samsung UE40MU6120 gaat hier ook erg langzaam; via het M7-kastje (mits direct aangesloten op de inkomende Fritz!Box) gaat dit beduidend sneller, evenals via de Android-App van CD. Ook het opstarten van de NPO-Start-Plus-app gaat langzaam; dat moet dus ook aan het besturingsprogramma van de Samsung smartTV liggen. Trouwens, over de oplossing met de VU+ ontvanger heb ik een vraag (@Jürgen en anderen): je doet dit om te kunnen opnemen. Is dit dan nog mogelijk ivm de DRM-kopieerbeveiliging ? En kan dat dan ook met mijn oude HomeCast ? Voordien kon dit via GemistDownloader of andere programma's. Ook de VRTnu programma's zijn DRM-beveiligd én ook de Geo-blokkering is uitgebreider geworden.
  6. update: via de Canal Digitaal-app werkt "Live" wel; begin gemist met blokjes of helemaal niet! (overdag wel, 's avonds niet)
  7. Via de M7 ontvanger doet Live het niet, gemist en uitgesteld wel (da's heel vreemd). Waar het jou om gaat is de werking van de CanalDigitaal-App; die werkt perfect op de Samsung UE40MU6120 Alles, dus ook de TV, is bij ons met UTP-kabel (dus ethernet) aangesloten. WiFi is minder betrouwbaar gebleken (dropouts, hangt in meterkast). Aan de TV heb ik ook een Chromecast v3 (HD) via WiFi hangen ivm het weergeven van VRT-NU en VTM-GO (uitgesteld kijken, bingewatchen, alléén eigen producties) Hier is nog steeds geen TV-App van, dus moet worden afgespeeld via de Android-app naar de Chromecast. Deze krijgt (WiFi)signaal via mijn "oude" WiFi-router/modem (TP-Link WDR4300), die de eerdere switch tevens vervangt Die Chromecast wil ik nog eens vervangen door de Chromecast Ultra 4K, die als voordeel heeft dat deze via ethernet kan worden aangesloten PS: volgens Online was het eerder vermelde probleem met weergave via M7-ontvanger veroorzaakt door de switch en kan het TV-signaal ook niet door een 2e router. Vóór de overname van FiberNL door Online heeft deze combinatie meer dan een jaar uitstekend gewerkt dus .... Maar goed, ben nu bij voorrang overgezet naar Online/CanalDigitaal via de glasvezel buitengebied van Cogas (100 Mbps gemeten 90-95 Mbps up/down) en uitermate tevreden over de werking van de CanDigitaal-App op de Samsung-smartTV 👍👌😁 Suc6 met de "Overgang" 😁
  8. Ik heb een glasvezel abonnement van FiberNL dat is overgenomen door Online. De Fiber/M7/CanalDigitaal - ontvanger, die perfect werkte via FiberNL, liet het afweten na de overgang naar Online! (bevriezen beeld). Dat zou zijn veroorzaakt door een (geplaatste) switch tussen de Fritz!Box en de ontvanger. Bij rechtstreekse verbinding werkte het wel, maar dan had ik een 2e UTP-kabel moeten trekken voor de internetaansluiting voor de Samsung UHD-SmartTV. (ivm mijn abonnement NPO-Start-Plus) Met wat heenenweer geTwitter met Online, hebben ze mij bij (voorrang) overgezet op het TV-signaal van Canal Digitaal, zodat ik de al aanwezige app op de TV kon gebruiken binnen mijn abonnement. Dát werk perfect; prachtig (HD)beeld. (begin/uitzending gemist werkte bij mij minder goed, maar daar heb ik de NPO-app voor)👍
  9. Wat dacht je hier van (is sinds kort mogelijk door Europese regels): 😃 NPO Start Plus kijken in het buitenland Met een abonnement op NPO Start Plus heb je sinds kort de mogelijkheid om het abonnement te gebruiken in de gehele EU. Dit geldt voor zowel het terugkijken van een gemiste aflevering van gisteren als voor het bingewatchen van hele seizoenen. Ga je op vakantie binnen de EU, dan hoef je niks meer te missen. Een abonnement op NPO Start Plus kan alleen afgesloten worden in Nederland. Alleen NPO Start Plus kun je volledig bekijken binnen de EU. Uitzendingen, die vanwege uitzendrechten alleen op NPO Start te bekijken zijn en helaas niet buiten Nederland getoond mogen worden, zijn niet beschikbaar. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de livestreams van NPO 1, NPO 2 en NPO 3 of aan bepaalde aangekochte content. Mocht je alsnog graag live kijken buiten Nederland, dan kun je terecht bij BVN op bvn.tv of kun je kijken naar de livestreams van NPO NIeuws en NPO Politiek. Abonnementskosten € 2,95/ mnd Zweden hoort ook bij de EU, dus ...😁 💨 Bron: https://service.npo.nl/onderwerp/npo-start-plus#npo-start-plus-kijken-in-het-buitenland
  10. HenkRood

    HenkRood

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid