Ga naar inhoud


topfield problemen


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb een topfield4000pvr(softw maart), MR1080 en een visiobisat 2 lnbs voor astra2 en hotbird en een twin lnb voor de astra1. Nu t volgende probleem, op de ene tuner waar de 3 sats dmv switch 4-1 zijn aangesloten valt t signaal soms weg, maar de switch is getest en blijkt goed te zijn, op de andere tuner waar de astra1 is aangesloten (direkte kabel) heb ik altijd een signaal, dus weinig problemen, alleen lichte freezes soms, maar dit komt waarschijnlijk door de MR. Een volgende probleem is dat ik soms mn favorietenlijst kwijt ben. Mn visiobisat staat op 31 op de gradenboog, en ik heb op de astra-99 signaal, astra2-96 signaal, hotbird-78 signaal, maar op andere sats heb ik soms ook signaal, staat de visiobisat wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je vermeldt dat de switch goed is omdat deze is getest. De test kan ook een momentopname zijn en dan goed kunnen werken. Net zoals je zelf vermeldt valt het signaal soms weg. Dus meest van de tijd werkt ie.

 

De test van de switch is dan natuurlijk niet betrouwbaar, je zou eens een andere switch moeten aansluiten en zelf proberen of hij bij langere gebruik goed werkt.

 

Dat je je favorietenlijst soms kwijt bent, daar heb ik geen oplossing voor. Probeer eens je topfield te resetten en dan opnieuw de zenderlijst te plaatsen.

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus met de switch bezig geweest, en nu t volgende; als ik een 2/1 switch gebruik op bv de hotbird en astra2 (beide enkele lnb), heb ik geen probleem. Als ik de astra1(twin lnb) gebruik met bv de hotbird of astra 2, dan werkt t niet. Wat is er dan anders met de twin lnb, als ik de uitgangen direkt op de topfield 4000 aansluit, heb ik geen problemen. Iemand een oplossing?

Of er zit iets in de switch of t is de twin lnb, beide nu getest, maar afzonderlijk geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg het niet helemaal, komt door vermoeidheid en drank van koninginnedag vrees ik. Maar bedoel je niet een monobloc ipv een twin lnb??

Als je een monobloc bedoeld voor Astra en Hotbird let dan wel op dat Astra op 2 zit en Hotbird op 1 qua disecqinstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope ik gebruik geen monoblock voor astra-hotbird

voor astra=twin lnb

astra2=lnb

hotbird=lnb

dit gebruik ik op een visiobisat met 3 lnb houder

als ik de astra twin lnb gebruik op tuner 1 en 2, allebei direkt verbonden met de tuners, zijn er geen problemen.

astra2 en hotbird op switch naar uner 1 en astra(twinlnb), 1 uitgang op tuner 2, zijn er ook geen problemen.

Pas als ik de andere uitgang van de twinlnb(astra) op de switch aansluit, beginnen de problemen, signaal valt weg op de astra(alleen van de astra die op de switch is aangesloten), en bij t schakelen tusse de andere lnbs via de switch, soms geen signaal, lnb uit-aan, en dan is er weer signaal.

Vreemd,Vreemd, ik snap er niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik blijf er toch bij.

 

Je switch veroorzaakt waarschijnlijk toch het probleem.

 

Je zegt zelf " lnb uit-aan, en dan is er weer signaal"

 

Op dat moment krijgt de switch weer een nieuwe impuls, maar laat het na een tijdje toch weer varen.

 

Wat ook nog kan is dat de scheiding van de twin LNB niet goed is betreft de spanning. Probeer eens of het werkt als je de kabel van tuner 2 losmaakt. Hoe gedraagt de switch zich dan. Als het dan wel goed is dan ligt het aan je Twin LNB.

 

Succes.

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb dus een nieuwe switch gekocht, archsat 4-1 switch, t switchen was nu goed, aleen viel t signaal van de astra nog weg, dit bleek een defecte twin lnb te zijn, dus alles verloopt weer voorspoedig, nu alleen t matrix probleem nog even oplossen, (af en toe gaat ie op intializing), hier zoek ik wel eve in t mattrix board.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nu alleen t matrix probleem nog even oplossen, (af en toe gaat ie op intializing), hier zoek ik wel eve in t mattrix board.


Voor zover ik weet is hier geen oplossing voor, lees maar eens tussen de oude posten in de topfield sectie hier. Iedereen heeft er last van. Daarom gebruik ik een irdeto cam met card voor normaal kijken naar de NL kanalen. De Matrix schuif ik er alleen in als ik ga kijken naar de andere kanalen.

Het schijnt dat de Xcam dit probleem niet heeft, maar ik heb zelf nog niet getest.

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...