Belsat Geplaatst: 9 mei 2004 Geplaatst: 9 mei 2004 Hallo! Ik heb een dBox (MM9500) met het volgende verschijnsel: Soms krijg ik plotseling een effen blauw scherm te zien. Geluid blijft. Door wat rommelen bv scart stekker er uit en weer er in is alles weer normaal. Heb al van alles geprobeerd; soms gaat het een paar dagen goed, dan plots weer blauw scherm, etc. Als leek lijkt het wel alsof de scart input plotseling "los laat". Heeft iemand hier ervaring mee? Ligt het aan m'n dBox (5 jaar oud) of eerder de TV??? Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Unetwork Geplaatst: 9 mei 2004 Geplaatst: 9 mei 2004 Probeer eerst eens een nieuwe scartkabel. Anders zijn de contacten vuil. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 9 mei 2004 Geplaatst: 9 mei 2004 Blauw scherm wordt veroorzaakt door de muting van je TV geen videosignaal = blauwbeeld waarschijnlijk zit de scartconnector los in je Nokia of in je TV, probeer eens een andere scartaansluiting op de Nokia vb de VCR scart of op je TV AV2 als je nu geen problemen hebt moet de soldeerbout er aan te pas komen om het op te lossen , kan je er in ieder geval achter komen waar het probleem zit.
Belsat Geplaatst: 9 mei 2004 Auteur Geplaatst: 9 mei 2004 Ik heb de contacten van de scartkabel schoongespoten met contactspray; nu maar afwachten of dat helpt. Ook heb ik de kabel andersom aangesloten... Andere aansluitpunten had ik al gedaan, hielp niet :-( Thanx, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen