Ga naar inhoud


Atmel wil wel op Aston , Maar niet op mediabox


Aanbevolen berichten

Hallo <P>Ik ben al een tijdje bezig om mijn atmel-kaart op een philips Secabox te laten draaien. <BR>Op de Aston werkt tie als een trein na het afplakken van de kontakten 4&8 maar op de philips box weet ik er even geen raad mee. Misschien dat iemand mij een oplossing voor dit probleem kan geven. Of dat ik iets moet veranderen in de file's die ik erop zet. <P>Groetjes <BR>Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Atmel (seca) werkt op geen enkele nederlandse media box, wel op een duitse. Het probleem zit hem waarschijnlijk in de landherkenning of de opstartstring die in de laatste versies van de Atmel Seca in de hex file zit. Ik zal eens kijken of ik deze kan vinden en kan aanpassen zodat ie loopt op een NL seca doosje.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Frans en anderen, Enige ervaring met de Atmel 2323/2343 en Ashton CI? Ik krijg dit niet aan de praat ook niet met Helgo's file. Heb in verschillende files de keys ingetikt maar niets werkt. Picfiles in zowel goldwaver als als met externe ic's, no problem met de Ashton. Keys vergeleken, lijken me o.k. Ook Irdeto op een Atmel loopt als een speer.Uiteraart in de Irdeto cam<BR>Gebruik een Echostar 3000Ip en ja, 4 & 8 zijn afgeplakt bij gebruik in de cam. Met dank aan Denktenk trouwens voor een voorbeeldfile. Ook weer het een en ander van opgestoken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Frans en anderen, Enige ervaring met de Atmel 2323/2343 en Ashton CI? Ik krijg dit niet aan de praat ook niet met Helgo's file. Heb in verschillende files de keys ingetikt maar niets werkt. Picfiles in zowel goldwaver als als met externe ic's, no problem met de Ashton. Keys vergeleken, lijken me o.k. Ook Irdeto op een Atmel loopt als een speer.Uiteraart in de Irdeto cam<BR>Gebruik een Echostar 3000Ip en ja, 4 & 8 zijn afgeplakt bij gebruik in de cam. Met dank aan Denktenk trouwens voor een voorbeeldfile. Ook weer het een en ander van opgestoken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Benbem wat voor soft gebruik jij om te laden?<P>Ik gebruik pony Prog 2000 voor hex.<P>En neit vergeten na proggen file om op slotje te klikken (zeer belangrijk)<P>Voor crd cardHunter.<P>weet je bij mij loopt deze file super in de Aston 1.03 <P>suc6 Helgo <BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Helgo<BR>Ik gebruik ook Ponyprog 2000 voor de Hex en Cardhunter voor de crd. Werk met de voor Atmel aangepaste VP2. Na het lezen van je berichtje heb ik het nog maar eens geprobeerd. Eerst de ic's gewist en daarna met jouw files geprogrammeerd maar het beeld blijft of zwart of ik krijg de mededeling: 'no right to watch this program'<BR>In het Cam-menu laat zich met deze kaart in de cam niets veranderen. Met de Goldwafer er in wel. Om te kijken of de kaart zelf in orde is en ook de eilandjes op de juiste plaats zitten, heb ik de kaart nogmaals geprogrammeerd maar nu met de Atmel Irdeto file van Satturk. Dan werkt het spul vlekkeloos. Dus kaart en programmer zijn in orde en omdat de Ashton 1.03 ook goed werkt met Goldwafer en gewone Pic-cards kan daar, denk ik, ook weinig mis mee zijn. Misschien iets met toleranties die verkeerd uitvallen maar dat is echt een wilde gok. Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer, zeker niet als jij ook een Ashton gebruikt. Het verschil kan hem ook nog in de onvanger zitten natuurlijk.<BR>Ik gebruik een Echostar3000IP en weet niet welke ontvanger jij hebt.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BenBem ik heb een Humax 5400<P>toch raar niet, maar goed je kan in iedergeval de file gebruiken voor de juiste upgrade, toch zou ik aan meerdere Sat4all leden willen vragen on tenslotte te weten te komen hoe dit nu kan, want nogmaals loopt hier perfect en schakeld zeer snel.<BR>\<P>test it and we now it

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal<P>De file's van Helgo zijn goed die werken zowel op mijn Nokia,Humax & Echostar en allemaal voorzien van aston 1.03 dus daar kan het niet aan liggen. Probeer eens een andere atmelkaartje en plak bij de aston wel de kontakten af anders krijg je nooit beeld en bij het proggen de plakkertjes er weer af <P>Iemand al iets gevonden voor mijn Philips Seca-Bak?<P>Groetjes <BR>Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Avalon,<BR>Ander kaartje kan ik eens proberen natuurlijk. wordt dan wel de derde, maar je weet nooit. Afplakken, dat had je in mijn eerste bericht kunnen lezen, heb ik gedaan dus dat kan het ook niet zijn. Wel was ik straks even bij Ome Willem en merkwaardig genoeg had hij ook nog geen met se** werkende Atmel kaartjes gezien (2323/2343)<BR>Wel vreemd, want hij heeft toch heel wat van dat spul in omloop. Maar ja ik ga nog maar eens verder stoeien. Onderling schijnen er toch nog al wat verschillen te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in iedergeval komt mijn card uit Duitland, bij Viso DU** vandaan, misschien zijn er verschilen, dit is een 912343, dan zou het aan de hex moeten liggen, dus probeer hex van satturk + crd helgo, zomaar een idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jongens ik werk hier met atmel kaarten zowel zelfbouw als (koop van visd...90s2343) en dat werkt prima op seca aston 1.03 zowel met de 90s2323 als de 90s2343 heb ik geen problemen wil je de file gebruiken die ik gebruik dan <BR>stuur maar een e-mail mijn kant op <BR>groeten Pecari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pecari<P>Op de aston werkt de kaart van visioduck en ome willem goed daar heb ik ook geen last van maar ik heb een Nederlandse secabox staan en daar werkt tie niet op. Nou schijnt het zo te zijn dat je de hex aan moet passen voor het starten van de secabox maarja hoe doe je dat, je zal de sourcecode's nodig hebben en die heb ik nu eenmaal niet. als iemand me daaraan verder kan helpen stuur ze maar. <P>Groetjes Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...