Ga naar inhoud


Humax Aston CI met orginele C+ kaart?


matthijs12

Aanbevolen berichten

Mijn humax geeft vaak op de kanalen RTL4, RTL5, Discovery, Eurosport, Animalplanet, NGC de melding ´no or bad signal`.

 

Er is voldoende signaal aanwezig 48% sterkte, 78% kwaliteit.

 

Vaak na wat zappen naar bv SBS6 en terug naar RTL5 heeft de Humax ineens wel beeld.

 

Ik heb BVN als mijn ´opstartkanaal´ingesteld zodat deze eerst de ASTON1.05 CI initialiseert.

 

Is er een mogelijkheid, b.v. een patch, om dit probleem te verhelpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn humax geeft vaak op de kanalen RTL4, RTL5, Discovery, Eurosport, Animalplanet, NGC de melding ´no or bad signal`.

 

>>>>>> Welk type Humax?

 

Er is voldoende signaal aanwezig 48% sterkte, 78% kwaliteit.

 

>>>>>> Is niet om te stoefen hoor! Kan beter!

 

Vaak na wat zappen naar bv SBS6 en terug naar RTL5 heeft de Humax ineens wel beeld.

 

>>>>>> Misschien door iets te weinig signaal!

 

Ik heb BVN als mijn ´opstartkanaal´ingesteld zodat deze eerst de ASTON1.05 CI initialiseert.

 

>>>>>> Het is absoluut onbelangrijk op welk kanaal jouw receiver opstart!

 

Is er een mogelijkheid, b.v. een patch, om dit probleem te verhelpen?

 

>>>>>> Daarom mijn éérste vraag: welk type Humax heb je?

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog geen antwoord, dan probeer ik het maar. Heb ook een aston 1.05 CI officiele kaart en de humax 5400 TOH3.2 emu 1.3. En geen problemen, ook niet gehad met oudere firmware.

 

Een no or bad signal lijkt me duidelijk, heb hier veel hogere waarden voor signaal en kwaliteit al is de meting van de ontvanger niet echt betrouwbaar. Het beste is nog altijd de schotel afstellen met een analoge meter.

Het initialiseren van de CI gebeurd hier onzichtbaar, want in de config staat: Display CI window op OFF.

 

Conclusie: probeer eerst eens de schotel optimaal af te stellen. Een andere oorzaak voor een slecht signaal: vocht in kabel / connectors, diameter schotel te klein ?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry jongens maar ik zal jullie het antwoord schuldig moeten blijven gezien wij in belgiê geen officieel abbo kunnen hebben kan ik ook deze situatie niet nabootsen...

Hopelijk kan een andere gebruiker dat wel?

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het probleem bij mij daar wel ligt,ik kan ook geen 2 tuners door lussen ik heb dan ook geen signaal meer.

ik heb er 30 meter kabel aan hangen misschien te veel?

humax 5400z loader h2.08 toh 3.4hot11.0 emu ASTON1.07 moteck sg2100a philips 5816\33e

6072RayhTec9C

Link naar reactie
Delen op andere sites

valt te zien welke qualiteit van coax je hebt, ik heb hier 30 meter liggen, waar het signaal bijna 100/100 doorkomt, en 10 meter andere, daar heb ik met moeite 60/70,...

 

probeer je schotel zo goed mogelijk uit te richten, dan kan je toch al 1 mogelijke oorzaak uitsluiten..

DM 7020, gem 4.60, astra1,2,3 & 13° op Big Visiosat. TVV + CD abbo. Soon Visiosat 1.20M draaibaar!

TVV Full, Telesat Full, CD-NL Settopbox,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

48% signaalsterkte en 78% signaalkwaliteit is op een

humax 5400 ruim voldoende om ongestoord naar zenders te kunnen kijken.

 

De signaalkwaliteit mag tot ruim onder de 30% dalen voordat je problemen kan krijgen met de ontvangst. 18% geeft blokvorming. Signaalsterkte is ook voldoende, bij 30% heb ik hier nog geen problemen.

 

Bovendien zitten RTL4, RTL5, Discovery, Eurosport, Animalplanet, NGC volgens mij op een sterkere transponder dan de andere Nederlandse kanalen.

 

Dus een slecht signaal kan je volgens mij als oorzaak schrappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...