Jump to content
Sign in to follow this  
misixfive

problemen met HYDRA-image

Recommended Posts

Hallo,

 

Heb net HYDRA geladen op mijn DB, doch ik kom bij het opstarten niet verder dan het "HYDRA" scherm....

Voor de rest geen connectie met de box mogelijk.

Ook na power off, netwerkkabels uit etc...

Iemand nog een idee ??

Groeten,

MI65

 

 

onderwerp een beetje aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

onderstaand is afkomstig van sjerom :

 

Mijn dreambox boot niet meer. Ook niet na opnieuw flashen. Wat nu?

 

Door een te groot image of het niet juist "flashen" van het image, is uw flash beschreven met onjuiste gegevens. Probeer eerst de firmware / image er weer over nieuw op te zetten. Wil het dan nog niet probeer dan een oudere versie.

 

Werkt het dan nog steeds niet doe je het volgende:

 

Start op je PC Telnet of HyperTerminal op en gebruik de volgende instellingen:

Bits per seconde : 115200

Databits : 8

Pariteit : Geen

Stopbits : 1

Datatransportbesturing : Xaan/Xuit

 

Zet dan je Dreambox aan.

 

Dan krijg je deze melding in beeld :

Dreambox DM7000

loaded at: 00500000 006061F8

relocated to: 00400000 005061F8

board data at: 00503128 00503168

relocated to: 0040555C 0040559C

zimage at: 00405A98 00502280

avail ram: 00507000 02000000

Linux/PPC load: console=none root=/dev/mtdblock/0

 

Zo gauw je die laatste rode regel ziet verschijnen druk je op de BACKSPACE toets en je wist de gehele regel. Dan type je :

console=ttyS0,115200 root=/dev/mtdblock/0

 

Nu zie je diverse meldingen over je scherm heen lopen. Wacht totdat er niets meer gebeurt, en dan type je

eraseall /dev/mtd/1

 

Als het goed is wordt de flash nu gewist van de Dreambox, als die dan op 100% staat probeer de opnieuw de firmware / image er in te Flashen. (Op de gebruikelijke manier)

 

Stekker er uittrekken en na een minuut weer insteken helpt ook vaak!

Zie je een uc0 error na het Flashen verschijnen probeer dan het volgende:

- haal allereerst je stekker uit het stopcontact, wacht een paar uur en probeer het opnieuw

- haal eventueel je harddisk uit je Dreambox en probeer het opnieuw

- lukt het hierna nog niet, Flash dan je Dreambox met een origineel Dream Image en deze is gereed voor retourtje dealer!

 

Dat je bootloader geheel verdwijnt kan ooit aan de voeding liggen maar wordt meestal toch veroorzaakt door een veel te zware HDD.

Deze klacht ontstaat niet door de harddisk of een bug in de software maar door het laden van een verkeerde image (Flashen), of het verkeerd laden van die image, het niet uitvoeren van een Flash Erase na het Flashen van een image, halverwege afbreken, verkeerde scripts en dat soort zaken.

 

Meestal zijn bootproblemen waar het logo wel nog op het display verschijnt de schuld van de gebruiker zelf.

 

Dat kan allerhande redenen hebben. Een overijverige virusscanner op de achtergrond, een instabiele PC, stroomuitval, het per ongeluk afbreken van een Flash actie tijdens het Flashen enzovoorts. Je moet niet vergeten dat de Dreambox in feite een linux PC is, en als je daar de software configuratie verziekt, loopt die ook niet meer en zul je de software opnieuw moeten installeren.

 

In het geval van een leeg scherm bij booten ligt de zaak geheel anders. Dat kan schijnbaar wel een hele enkele keer zomaar voorkomen, maar ook die klacht ontstaat vaak doordat mensen een te zware (niet goedgekeurde) harddisk en/of ventilatoren op de interne voeding hebben aangesloten of een box uit de eerste serie hebben, die ze niet aan hebben laten passen.

 

Deze klacht komt gelukkig voor ons maar zelden voor, dus is de kans dat wij met ons boxje onder de arm naar de dealer terug moeten vrij klein.

 

----

 

ik zag dat flash-erase er niet bij staat, had je dat al geprobeerd ?

 

 

merDe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy