Ga naar inhoud


[Strong] Wel beeld maar geen signaalsterkte?


Gast

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen?

Na een scheurtje in de lnb heb ik geen signaalsterkte meer via het menu, alleen een rood streepje, ik heb nog wel beeld.

Ik heb al een nieuwe lnb geplaatst en ook een andere ontvanger geprobeerd, hierbij heb ik wel een signaalsterkte.

Het zit dus in mijn srt8000, hoe kan ik dit probleem oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb firmware 20.

De voedingspanning lnb staat aan.

Kan er door een kapotte lnb iets in de ontvanger zijn besch adigt waardoor je geen signaalsterkte meer krijgt?

In de oude lnb zat een scheur in het plastic kapje, deze is ook nat geweest.

Ik heb de lnb vervangen maar ik krijg geen groene balk meer.

Ik heb de ontvanger van mijn buurman geprobeert bij mij en dan krijg ik wel een groene balk.

Het moet dus aan de ontvanger liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog, firmware 20 is mogelijk zo'n hele oude. Heb je beeld of niet. Indien ja is het goed, bij een strong is de kanalenlijst leading. De antenneinstellingen zijn voor het scannen en voor sneller zappen.

 

Je moet naar de antenne instellingen op onder de knop MENU. Uit mijn hoofd, daar kun je aangeven welk antenne#. Bij astra/hotbird combinaties is vaak Hotbird=1 en Astra=2. Wil je dan astra zien MOET je eerst met pijltje op 2 zetten, en dan pas naar submenu b voor de signaal meter.

 

Als je het hebt over signaal meter onder de + knop. Tsja, heb je de antenne kabel er wel goed in zitten. Is bij mij vaak het probleem, mijn strong is een beetje gevoelig. Bij slecht kontact heb ik direct het rode vierkantje.

 

Of je LNB de strong pijn heeft gedaan. Ach dat denk ik niet. Ik lees hier al 2 jaar, heb nog nooit iemand zien klagen. De strong is best wel robuust.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst wil ik idereen alvast bedanken voor de snelle reactie`s.

Ik heb wel beeld, verder is de ontvanger helemaal standaard.

Als de schotel om wat voor reden niet meer goed staat dan kan ik m niet meer afstellen via het menu.

Vandaar dat ik zoek naar een oplossing.

Kan nieuwe firmware erin een oplossing zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De strong wordt door sommige vervloekt, voor anderen is het een geweldig (oud) beestje. Instellen van de antenne is puur handwerk. En als je beeld hebt, is het goed. Ik zelf heb met een dual-lnb (op 88cm) rond de 40% signaal.

 

Leukste nieuwe software is de EMU-sattracker v1.2. Die kan na een hardware aanpassing zelfs een motor aan. Echter NIET de standaard SECA2 C+ kaart. Er is wel een versie (door Rebel) gemaakt, met SECA2, echter dan werkt de motor niet. Zie de website van Rebel. Daar staat ook de FW.

 

Vanuit Spanje wordt nog volop ontwikkeld voor de Strong.

 

PS: dit was mijn 300e posting, geweldig forum, ik ben nu een FAN. Ik feliciteer mijzelf.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm afstellen van een strong via het menu is eigenlijk al niet erg nauwkeurig.

Ik adviseer je een satbeeper ed. te gebruiken voor afstelling. Werkt stukken nauwkeuriger.

 

Maar als je goed beeld hebt bij zowel mooi als slecht weer dan staat ie op zich wel goed.

 

blijft overigens wel vreemd dat je geen uitslag meer krijgt op je signaalmeter.

 

De firmware er opnieuw erin zetten zou kunnnen werken. Maar dat is moeilijk met zekerheid te zeggen vanaf hier. Voordat je dit doet lees we even goed alles door. Het is niet moeilijk, maar je wel weten wat je aan het doen bent.

 

Suc6

 

Gr TheMenk

Link naar reactie
Delen op andere sites

bovendien is de signaal meter standaard erg traag dus niet echt lekker richten met dat ding...

ik hou me ook bij de satbeeper... (nu niet meer trouwens)

bij de originele firmware kwam ik overigens nooit hoger als ca 75% signaal

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren een monoblock geinstaleerd,en dus ook geen uitslag meer op de meter.

Voorheen prima uitslag.

Het zou dus aan de LNB kunnen liggen.

Verder op Hotbird prima ontvangst, moet alleen Astra nog zien te krijgen.

 

grzt PanMan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hotbird is de focus, Astra is de LNB off-focus. Hotbird = 1 of A, Astra =2 of B bij een monoblok.

In de EMU versie moet je dat dan wel zo in de antenne instellingen aangeven.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...