Ga naar inhoud


[Strong] downloader 2.7


elnad73

Aanbevolen berichten


Downloader heeft toch niks te maken met het systeem/firmware. Downloader is een KEY systeem, kan een export maken en .bin files voor meerdere doeleinden/oplossingen.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keys worden inderdaad correct gedownload en geexporteerd naar een mini emu met downloader.

Edstrong importeert ze ook goed, maar ik krijg de taqs niet goed aan de praat op de 8100 en heb nog niemand gehoord die dat wel is gelukt volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb de vraag op verschillende plaatsen al eens gesteld, maar nog niet een echt antwoord gehad. Mij lukt het vooralsnog niet om de taqs te testen op een 8100 zonder kaart, met de emusoftware. Ik zou graag horen of er een 8100-gebruiker is die het werkend heeft en hoe dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

friendlyguy,

wat ik eigenlijk bedoel is het volgende:

Gisteravond heb ik in combinatie met Strong8000, sattracker 1.2 EMU, EDstrong 5.5d, downloader 2.7 en jouw kanalenlijst bijvoorbeeld taqs aan de praat gekregen.

Een vriend van mij heeft een Strong8100 en hij wil graag weten of je hetzelfde resultaat met Strong8100 en een kanalenlijst voor 8100 kan bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn sowieso geen mooie kanalenlijst nog voor je 8100 zoals bij de 8000.

Kopieren en plakken in edstrong blijft bij mij steeds een probleem met die wazige tpt>254 meldingen.

Zelfs als ik de nieuwe lijsten voor de 8000(vreeswijk/friendly) compleet selecteer/kopieer en dan plak in een leeggemaakt 8100emu firmware krijg ik die melding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maze, dat met die >254 is bekend. Moet je zo ook niet doen, want EDstrong ziet elke regel in 1e instantie als een 'verse' entry. Oplossing is heel simpel.

 

Selecteer in een mooie 8000-lijst de eerste 250 regels en KOPIEER/PLAK die in een extract-8100 lijst. Dan zie je dat hij elke regel een nieuw transponder-id geeft. Ga dan naar menu CHaNNELS, reorganise TPT. Daarna zie je dat alle transponders weer netjes genummerd zijn, en gelijke-items zijn samengevoegd. Vervolgens kun je de hele rest van de mooie-8000 lijst in 1-keer erbij kopieren/plakken, dat snapt hij wel.

 

Succes.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit nu ook gebrobeert maar mij lukt het ook niet ik krijg ook nog steeds die melding tpt>254 ik snap er niks van.

 

ps friendlyguy_100 kun je dat niet even haarfijn uitleggen want de meeste mensen hier snappen er niks van ik zelf dus ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kunnen niet meer transponders in de fw dan 254.

 

Als je copy paste doet worden ook de tracnsponders meegenomen.

De transponder freq van friendly list en een doormij gescande list zijn niet identiek waardoor er dus meer dan 254 ontstaan, 1 transponder 2 frequenties.

 

Vandaar deze error.

Waarneer je de files uit een bestaande lijst delete eventjes dus tpt orginize waardoot ze geheel verwijderd worden.

 

De 8100 heeft problemen met de frequenties van de friendlylist waardoor van de Ned. kanalen alleen rtl4 4n 5 het doen ned1 enz. moet de transponder freq veranderd worden tevens staat de spectrum inversion overal aan en die moet uit staan na importeren.

 

Tot zover

 

Rebel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij wat uitleg in het engels

 

Spectrum inversion.

 

The DVB-S standard specifies the use of QPSK for transmission via satellite and stipulates the correct way to map bits from the in-phase (I) and quadrature (Q) baseband bitstreams onto the four phase states. Whilst most transmissions comply with this mapping, some transmissions

are made with the I and Q data streams interchanged.

The result is ‘spectrum inversion’, which affects both broadcasters and receiver manufacturers.

Spectrum inversion can be present regardless of the access mode (MCPC or SCPC).

 

 

Rebel

 

Bron: http://www.electronicsforu.com/EFYLinux/efyhome/cover/aug2003/DTH-TV.pdf

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...