Ga naar inhoud


Satelliet TV signaal splitsen


Gast

Aanbevolen berichten

We hebben de beschikking over een schotel met dubbele kop, die beiden worden gebruikt. Daarbij hebben we natuurlijk 2 decoderkastjes met alle 2 een kaartje erin voor RTL, SBS etc.

 

Graag zouden we hier een derde tv op aansluiten zonder een nieuwe schotel aan te schaffen. Kan je het signaal delen met een tweede ontvanger?

 

Ik heb ook al gezocht en kwam op splitty. Met splitty kan je een kaartje delen met meerdere decoders zodat je onafhankelijk van elkaar tv kan kijken. Maar kan je ook meerdere decoders op 1 kop plaatsen?

 

Is het mogelijk om onafhankelijk van elkaar op 1 kop tv te kijken, net als bij kabel wel kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit je uitleg maak ik op dat je met die dubbele kop bedoelt dat je een kop hebt met twee aansluitingen (en niet een kop die je op twee satellieten kan richten).

 

Net zoals er koppen zijn met dubbele aansluiting zijn er ook met vier (of zelfs acht) aanslutingen. Ik denk dat je zoiets nodig hebt. Prijs ongeveer 100 euro.

 

Je kan een satellietsignaal niet zomaar splitten. Eén en dezelfde zender kan je middels scartkabels wel op -tig tv's laten zien, maar als je verschillende zenders wil bekijken op verschillende tv's heb je telkens een aparte decoder + aansluiting op de kop nodig.

 

Met splitty schijn je inderdaad één kaartje te kunnen gebruiken voor meerdere ontvangers. Hou er wel rekening mee dat je dan natuurlijk extra rommel van kabels hebt.

 

Succes!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

lnb met meerdere uitgangen is natuurlijk t beste maar je kunt wel een ontvanger aansluiten op de lnb out op een andere ontvanger, je kan dan beperkt verschillende zenders bekijken. nl: als 1e ontvanger op een zender staat die horizontaal uitzend dan moet de 2e ontvanger ook op een zender staan die horizontaal uitzend. dus met nederlandse zenders is dat geen probleem.

 

grt hobsat.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...