Ga naar inhoud


lnb beugels visiosat


Gast rewouw

Aanbevolen berichten

Goede middag,

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb onlangs mijn 60 cm schotel (astra 19) vervangen voor een visiosat met 3 lnb's.

helaas zat hier geen nederlandse gebruiksaanwijzing bij en ik hen nu het vreemde probleem dat ik deze schotel niet krijg uitgericht op de astra 19 om daarna de andere lnb houders uit te richten.

 

heeft iemand misschien een tip of een Nederlandse gebruiksaanwijzing.

 

ps. op de lnb houders staat een schaalverdeling moet je tijdens de montage hier bepaalde maten voor aanhouden?

 

alvast bedankt,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites


De LNB houders stel je in principe gewoon op 0 in, evt. later kun je dat nog wat aanpassen. Heb je wel die verticale hoek van de schotel goed ingesteld (ca. 30 graden)? Er staan nl. 4 verschillende gradenbogen op de schotel-houder, en je moet degene hebben waar bi-sat bij staat. Niet waar een doorsnee maat bij staat (75-90 etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo bigfoot,

 

Er staat bij mij op de houder inderdaad een schaalverdeling.

Ik dact alleen niet (ben nu op mijn werk) dat er ook bisat bijstond.

 

kan me zoiets herinnneren dat er een verdeling opstond van 20 tot 70 ?

 

ps. wat ik trouwens ook vreemd vind en misschien heb je hier ook een antwoord op dat wanneer ik de ontvanger aanzet en via het menu naar de instellingen voor de signaalsterkte ga de meter op desatfinder die ik ertussen heb hangen continu heen en weer slaat.

wanneer ik het menu met de signaalsterkte weer uit zet doet de satfinder het wel correct?

 

wederom bedankt,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik heb ook een Bisat met 3 lnb's.

 

Ik heb de middelste Astra 1 op de 0 stand staan de hotbird 0,5 cm lager en de astra 2 op 1 cm boven de astra 19.

 

Werkt bij mij prima met deze afstellingen

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, MagicOnline

 

mocht mijn andere probleem zijn verholpen (zie nieuwe topic) dan zal ik met jou instellingen beginnen.

 

alvast bedankt,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...