Ga naar inhoud


EXE bestanden openen onder Linux?


Hendrik007

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

ik heb deze week Linux Mandrake geinstalleerd op mijn computer, en nu ben ik nog helemaals niet bekend met Linux, dus heb ik een paar vraagjes. Ik wil een paar spellen op Linux instaleren, maar ik heb begrepen dat Linux niet met Exe bestanden werkt? Hoe kan ik dit oplossen?

 

En ik heb ook op de PC een Windows XP staan hoe kan ik bestanden het gemakkelijkst over Kopieren van de Windows partitie naar de Linux partitie??

 

Alvast bedankt,

Groeten,

 

Hendrik

 

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je wat wil installeren onder Linux...wel dat kan op verschillende manieren.

 

Over welke extensies gaat het ?

 

Als het een .rpm is kan je hier bovenaan de pagina kijken onder "installeren via RPM'S".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spelen van spellen onder Linux is helaas wat beperkt en een behoorlijke uitdaging. Van enkele spellen is er een Linux versie beschikbaar. Enkele andere spellen kun je spelen m.b.v. Wine. Ben zelf verstokt Linux gebruiker en gebruik zoveel mogelijk Linux-native applications, maar heb toch een partitie met W98 achter de hand voor games als NOLF/2 e.d..

 

Zie ook:

http://www.winehq.org

http://appdb.winehq.org

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie... ik weet niet precies wat je bedoelt met extensies, ik wil het spel Commandos 3 installeren onder linux mischien dat je daar wat aan hebt?

 

Groeten,

Groeten,

 

Hendrik

 

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het is een windows game...

Dan zal je zoals 'Lucky_Luke' al aangaf of een Windows emulator of een tweede 'OS' moeten hebben om die spellen te spelen.

 

Er bestaan ook spellen specifiek voor Linux...de linux software zit bij in de doos.Een andere keer moet je de Windows doos kopen en de bijbehorende Linux software downloaden.

Of eeen open source game installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...