Ga naar inhoud


Max. Bitrates Mpeg video voor Dreambox ?


Gast imagica

Aanbevolen berichten

Wie weet wat de Maximale bitrate is welke de Dreambox aankan voor het afspelen van Mpeg video ?

 

Ik heb een Mpeg2 stream gemaakt welke een CBR heeft van 8MBit, maar deze stopt na 1 seconden. volgens de box zou er tot 20Mbit streams aangeboden kunnen worden in een transmissie stream, maar geldt dit niet voor mpeg lijkt wel, de stream die ik aanbied is trouwens in orde.

 

*Dezelfde file in 4096 Kbit gaat wel goed, ik denk dus dat de DB problemen heeft met streams welke een zeer hoge bitrate bezitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zover ik weet is de officiele maximale bitrate van alle streams bij elkaar (dus video+audio+data) 10,04Mb/s (Mega bits per seconde).

 

Dus als je 4 audio streams hebt en 1 video stream, dan mag het totaal van die 5 streams niet boven 10,04Mb uitkomen.

 

Althans dat is de DVD MPEG2 standaard, maar zover ik weet is die hetzelfde voor DVB-S.

 

Urk

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt i.d.d. ja voor DVD streams, vandaar dat ik een 8Mbit stream gecodeerd had met 1 audiostream van 192Kbit MpegII.

 

Maar op deze stream loopt de playback vast na +- 1 seconde.

Op 4096Kbit inc. audiostream loopt de DB wel goed, dus denk dat de dreambox toch problemen geeft met hoge bitrate video, verklaart denk ik ook af en toe de playback problemen met VOB files.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf enkele films omgezet naar een DVD compliant stream en die draaien prima af op de DB. Ik heb minder storende zaken op mijn scherm bij het afspelen van een zelf gemaakte MPG stream dan als ik de DB gebruik om TV te kijken of een opgenomen film bekijk, maar dat is een ander verhaal.

 

Welke encoder gebruik jij? Tot nu toe gebruik ik TMPGEnc.

 

Urk

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook Tmpeg Encoder, maar welke bitrates heb jij gebruikt voor je streams ?

 

Ik kan ook goed lopende streams maken, geen probleem, alleen viel het mij op dat streams met een erg hoge bitrate niet (goed) afspelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard DVD PAL en DVD NTSC templates en die gaan tot 8Mb/s geloof ik voor de video stream. Daarbij komt dan nog 384Kb/s voor audio.

 

Urk

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...