Ga naar inhoud


WEB TV


Vl29

Aanbevolen berichten

nu het al een tijdje mogelijk is om via Plugins naar internet radio via je dreambox te luisteren vroeg ik me af of het misschien (technisch) mogelijk is/was om ook naar web tv te kunnen kijken op je dreambox..

zou toch gaaf zijn om op die manier naar themazenders( denk aan 3voor12 tv ) te kunnen kijken zolang die niet via het schotelaanbod beschikbaar komen...

Vu+duo2 , Xtrend 4000 ontvanger met Pli4.0..,PopcornHourA-200, A-100 en AppleTV3,

CDS en Ziggo kaart...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Twee mogelijke optie's:

 

- Er is een image waarmee je X kunt draaien, namelijk dreamX. Daarmee *zou* het mogelijk moeten zijn om mplayer te gebruiken met daarin de wma/real codecs. Het is mij alleen nog niet gelukt dit multi-boot te krijgen met ronald z'n images.

 

- De andere mogelijkheid is om de interne media-speler in Enigma hiervoor te gebruiken en zo te verbouwen dat deze behalve mp3-streams ook real/wma-streams aankan. Dat zit er nu niet in en vereist een gedegen onderzoek en een lief verzoek richting de developers van Enigma.

 

Het probleem met deze codecs is namelijk dat de source over het algemeen niet beschikbaar is en je vanuit een programma alleen tegen een zgn binary kunt praten. Gelukkig lijken er PPC codecs te zijn (voor de mac waarschijnlijk) voor zowel real als wma. Had de dreambox een exotische processor gehad, was het bijna onmogelijk geweest om dit voor elkaar te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...