Ga naar inhoud


op een swiths


Gast Bertsat

Aanbevolen berichten

In een ander topic wat ik heb geopgend, heb ik problemen met het vervangen van een router door een switch/hub.

 

Ik vraag me dan ook af wat het verschil is tussen een switch - hub en een switch/hub!?

 

Ik ben met name hierin geïnteresseerd omdat mijn NFS mount tussen 2 dreamboxen is vervallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Switch = Full duplex (write/read tergelijke tijd)

Hub = Halfduplex (praten d.m.v. arbitrage, je zit alsware op een grote lus met ze allen)

 

met een hub "deel" jeje bandbreedte met je mede connecties op de hub. Op een switch niet.

 

kwa logische verbindingen (Mounts) maakt het niets uit. puur qua efficientie van je netwerkverkeer is een switch aan te bevelen.

 

een router heeft weer een compleet andere functie, het kan zijn dat door het weghalen hiervan, je je mountpoint bent kwijtgeraakt omdat er twee subnets zijn die de router koppelde. (Bijvoorbeeld: 192.168.0.x en 192.168.1.x, hier routeer je dus het verkeer tussen twee subnetten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 8 ports 10/100MB automatic Switchable speed Hub gekocht, dan ben ik benieuwd of ik dan eerder met een switch te maken heb of dat ik met een hub te maken heb. Indien het laatste, dan is dat niet zo mooi. (PS ik snap dat het niks te maken heeft met de NFS mount die daardoor niet werkt!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees hier een aantal dingen over de db aansluiten op de pc.

ik heb ook nog een vraag ik ga zo een db direkt op een pc koppelen daar heb ik een crosskabel voor nodig maar wat gebeurd er met de ip die steeds na een paar dagen verandert?

Clarke-Tech ET9000

Xtrent ET 10000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gewoon een HUB, die 'switched' tussen de 10 en 100 Mbit/sec snelheden. Je kan er (bijna altijd?) van uit gaat dat zodra er "hub" in de naam van 't ding voorkomt, het geen switch is maar een hub. Overigens is voor een thuisnetwerkje met minder dan 5 apparaten het echt niet heel belangrijk of je nou een hub of een switch gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...