Guest Posted January 23, 2002 Posted January 23, 2002 Kan iemand mij vertellen wat de DS9-kaart aan voordelen heeft tegenover een funcard?<p>Groetjes,<p>Ron
Guest Posted January 24, 2002 Posted January 24, 2002 @Ronpolderman,<p>Misschien de contributie aan Sat4All niet betaald Misschien omdat je geen taart hebt beloofd Misschien omdat niemand nog tijd heeft gehad Misschien omdat niemand het weet <p>Maar zover ik weet zijn er geen grote voor- of nadelen. De funcard schijnt iets meer zenders aan te kunnen en op Internet zijn er ook iets meer files beschikbaar dan voor de silvercard. Tenminste ik neem aan dat je met de DS9-kaart de silvercard bedoelt.<p>Groeten,<p>sattaz
Guest Posted January 25, 2002 Posted January 25, 2002 @ Ron,<p>Ik heb ze beide en ik kan geen verschil ontdekken behalve dat de ene een atmel 8515 heeft en de andere een 16f876 of een 16f628. Ze werken en schakelen net zo snel/prettig.Alleen zijn er voor de funcard naar mijn mening meer files en software te vinden. Beide kaarten zijn verkrijgbaar met losse chips, in smd en in smartcard uitvoering. Het geheugen voor het aantal zenders wordt door de eprom bepaald dacht ik, zo zal een 24c128 meer geheugen hebben dan een 24c64. <img src="graemlins/thumb.gif" border="0" alt="[Duimpje]" /><p>[ 25-01-2002: Bericht gewijzigd door: bobje ]</p>
Guest Posted January 25, 2002 Posted January 25, 2002 Bedankt voor je antwoord.<p>-------------------------------------------------Alsnog geen slagroomtaard waard!
Guest Posted February 17, 2002 Posted February 17, 2002 de fun proger is iets goedkoper,ongeveer 1/4 van de prijs van een masrea
Guest Posted February 23, 2002 Posted February 23, 2002 Onderstaand mijn ervaringen en ervaringen van andere welke ik vernomen heb:<p>Er is een perfecte software ondersteuning van de funcard met name bijISVEdit2.0 . Je kunt bovendien makkelijk met coco-strings manipuleren. De sofware in de fun heeft een goede irdeto emulatie (updates over HMK/PMK). Het proggen/schrijven met de silvercard is in verhouding wat trager.<p>De funcard (atmel) heeft een snellere processor dan de silvercard (pic), daardoor zapt een funcard ook sneller dan een silvercard. Beide kaarten hebben wel de zelfde eeprom: 24lc64 De silverkaart heeft een microchip 678 en de fun een atmel 8515, dit is een echte risc processor, dus razendsnel. De oorzaak dat fun verder populaider is komt denk ik ook door het prijsverschil en wordt nl in grotere aantallen geproduceerd en daardoor goedkoper is. Ik moet zeggen dat ik nu nog uitsluitend defunkaart gebruikt. BETERE PRIJS /PRESATIE<p>Veel FUN<p>J.B.
Recommended Posts