Gast Geplaatst: 17 juni 2004 Geplaatst: 17 juni 2004 hallo, ik heb hier een oude PACE DVR501g4 liggen met een bekende EF code. graag zou ik nieuwe software erin zetten maar op de een of ande manier gaat dit niet goed. de ene keer blijft t.bat hangen met tune.. en dan gaat hij naar een reset van tuner weer verder. dan blijft de tuner hangen op E3. verder kom ik niet. kan iemand mij stapsgewijs uitleggen hoe t.bat moet verlopen voor een succesvolle update?? bedankt!
Gast Geplaatst: 17 juni 2004 Geplaatst: 17 juni 2004 het is me nu gelukt om verder te komen met t.bat maar nu blijft hij hangen met error code E d. dit na prg flash. tuner gaat over op pr2 (in display) t.bat gaat verder met errase. tuner geeft nummer 5 in display daarna E d. kan het zijn dat de pc te snel is, helaas heb ik geen oude meer, dus moet het hier mee doen. wie weet raad.
digitaalFM Geplaatst: 18 juni 2004 Geplaatst: 18 juni 2004 Een Ed error ontstaat wanneer een bepaalt blok in je flashrom niet gewist kan worden, je moet het dan een paar keer opnieuw proberen te flashen. Wanneer je steeds op de zelfde plek de Ed error krijgt is je flashrom defect, deze moet je dan vervangen . Uiteraad door een geprogrameerde flashrom. Wanneer je dit lasig vindt of geen soldeer ervaring hebt wil ik het wel voor je doen. suk6 Frank
Ome Merde Geplaatst: 18 juni 2004 Geplaatst: 18 juni 2004 verklaard de EF wellicht ook (Error Flash) merDe deze ruimte is te huur
Murdock Geplaatst: 18 juni 2004 Geplaatst: 18 juni 2004 Citaat: Wanneer je steeds op de zelfde plek de Ed error krijgt is je flashrom defect, deze moet je dan vervangen . Dit kan ook door slechte contacten van de flash worden veroorzaakt. Een keer doorsolderen wil wel eens helpen Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 18 juni 2004 Geplaatst: 18 juni 2004 bedankt voor jullie reacties, waar zit deze eprom precies. is dat die met de stikker onder de interface ? ik zal de printplaat eens na kijken.
Gast Geplaatst: 18 juni 2004 Geplaatst: 18 juni 2004 ik denk dat het deze is want hij wordt bij het wissen loeiheet en geeft dan die E d error. is het nog de moeite waart om hem te vervangen?
Murdock Geplaatst: 18 juni 2004 Geplaatst: 18 juni 2004 Je moet niet de eeprom maar de flash hebben. Die postzegel die onder de camhouder zit is de demultiplexer (wordt altijd heet). Het is zeer onverstandig om in zo'n apparaat te gaan solderen zonder kennis en het kunnen herkennen van componenten! Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 18 juni 2004 Geplaatst: 18 juni 2004 murdock je hebt gelijk maar ik ga niet in het wilde weg solderen, kun je me vertellen waar die flash chip dan zit op de printplaat. dan kan ik zien of er een slecht contact zit of i.d. zo op het eerste gezicht is de print in orde. het steeds opnieuw laten flahen met t.bat leverd geen resultaat op.
digitaalFM Geplaatst: 19 juni 2004 Geplaatst: 19 juni 2004 Er zitten 2 flashrom's in u306 en u307 (MBM29F400BA). Ze zitten vlak naast je kaartlezer. Zo als al gezegt kun je ze doorsolderen en dan proberen te flashen maar ik zelf heb (bij een Ed error) nog nooit resultaat mee gehad. Zelf haal ik hem er dan uit en met een losse flashprogrammer de firmware er in zetten, meestal kreeg ik dan ook een wis error. Ja en dan blijft er niets ander over dan hem te vervangen. suk6 Frank
Gast Geplaatst: 19 juni 2004 Geplaatst: 19 juni 2004 bedankt voor de duidelijke informatie, nu weet ik waar ik kijken moet. zo op het oog is er niets te zien of er een soldering los zit. solderen kan ik niet daar is het te fijn voor en vervangen vind ik niet meer de moeite waard. ik zal nog een paar keer proberen te flashen en anders zoek ik wat anders. na verder vragen en zoeken op dit forum ben ik erachter dat ik voor wijnig een ander kastje kopen kan voor de nederlandse zenders. iedereen bedankt voor de goede hulp.
marco24 Geplaatst: 2 september 2004 Geplaatst: 2 september 2004 na eerst de ontvanger van mijn ouders ( 501 -g4) van nieuwe software te hebben voorzien, was ik er erg tevreden over nu heeft mijn broer ook zo'n ontvanger , dus daar moest ook andere software in hier krijg ik steeds op hetzelfde moment de E d melding dit betekend zoals ik gelezen had dat de flashrom een error geeft en niet gewist wil worden is hier tegen redelijke kosten nog iets aan te doen ? ja ik heb wel wat soldeer ervaring , maar niet met fijner spul als een playstation en als ik het zelf zou kunnen , is het veel werk en wat kost zo'n voorgeprogrameerde rom ik had een nog werkende ontvanger, maar nu na die mislukte update krijg alleen nog de ed melding (rot voor mijn broer)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen