Ga naar inhoud


Dreambox NIC ethernet dood ?


Gast

Aanbevolen berichten

Aloha,

 

Heb nu tot 2 uur in de nacht van alles zitten proberen maar ik kom er niet meer uit.. Na tig erase images en originele images krijg ik nog steeds mijn netwerk niet aan de gang. Alles functioneerde prima tot vandaag. NIC lampje op dreambox gaat heel even knipperen en blijft vervolgens niet branden. Kabels zijn juist (diverse geprobeerd) maar het wil maar niet lukken.. Het meest vreemde is dat als ik lan op off zet in de settings dit lampje wel continue blijft branden. Heeft iemand een soortgelijke ervaring ? Zoals ik al zei alles functioneerde voorheen prima.

 

Groet,

 

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de kast van de DB moeten 2 lampjes gaan branden als je de netwerkkabel erin stopt, een rode en een groene. Je kan ze zien als je door de koelsleuven heen kijkt. De gebruikte image maakt dan niets uit: dat is een hardwarematige verbinding die tot stand komt (of je moet de NIC helemaal uit kunnen schakelen: dat weet ik niet).

 

Heb je de gebruikte kabels al op een andere netwerkverbinding (PC - PC) getest? En weet je zeker dat het andere eind van de verbinding (hub / switch / pc) goed werkt? Als de lampjes dan niet gaan branden vrees ik dat inderdaad je NIC overleden is. Misschien kan je het nog even bij een andere DB bezitter testen.

 

Misschien helpt het ook de DB even een half uurtje zonder stroom te laten staan en een flash erase uit te voeren. Je schrijft dat de lampjes wel gaan branden als je het netwerk uitschakelt, dat is natuurlijk wel vreemd. Branden ze ook als je de box op standby zet? Zou wel moeten nl..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is dus dood...

 

NIC van dreambox blijkt hoogstwaarschijnlijke een defecte chip te hebben.

Dreambox is 3 maanden oud.. En als ik alle andere berichten lees begin ik langzaam aan de kwaliteit van deze box te twijfelen..

 

Dreambox is inmiddels retour en we wachten geduldig af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...