Ga naar inhoud


64 cm en 115 cm schotel getest ???


Gast erwin78

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik 2 ontvangers voor een evenement gebruikt om beide voetbal wedstrijden te kunnen zien.

 

Degene met de 64 cm schotel had ondanks het slechte weer geen freezes daarentegen de 115 cm schotel erg vaak.

 

Dus hebben we maar 1 van de 2 digitenne ontvangers die we ook hadden gebruikt.

 

Ondanks de vele freezes met digitenne weliswaar met een erg snelle hervatting van beeld kon ik niet klagen.(was en ben nog steeds geen voorstander van digitenne)

 

Weet dat hoge bomen veel wind vangen maar dacht altijd van hoe groter de schotel hoe beter de signaal.

 

Kan iemand dit verklaren, ondanks het slechte weer?

 

Grt R

Link naar reactie
Delen op andere sites


En met een 'beetje' wind zit je er inderdaad dan zo naast.

Het hangt ook sterk af van de kwaliteit van de schotel (bv stug poliester) en de montage materialen (bv stevige polarmount ipv diseqc motor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En met een 'beetje' wind zit je er inderdaad dan zo naast.
Het hangt ook sterk af van de kwaliteit van de schotel (bv stug poliester) en de montage materialen (bv stevige polarmount ipv diseqc motor).


hallo, Stardust. klopt maar ,t hoef niet perse, een actuator te zijn ,ik gebruik ,n triax 110cm ,n ..(motec sg2100).. met,n ivacom twin lnb.en u.a ook de huidige storm horen razen. maar qa ontvangst geen enkel nadelig gevolg hiervan gezien . ik heb u.a. mijn instalatie optimaal uitgericht staan.Groetjes Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige fabrikanten geven twee windsnelheden op, nl. operating en surfival, dat betekent dat bij de operating windsnelheid hij het nog moet doen, de surfival is de max windsnelheid, daar boven legt hij het loodje.

Dat zijn dan wel windsnelheden die hier in Nederland nooit voorkomem (160km/u of meer).

Deze opgave zie je vooral bij grote schotels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een 115 cm schotel i.c.m een disecq stab hh 120 rotor.

 

Toen ik het vandaag van het dak had afgehaald zag ik hoe de lnb houder aan het schudden was ondanks dat alles goed vast zat.

 

Grt Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...