Ga naar inhoud


Stab met quattro LNB & multiswitch


rick2007

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wil graag een stab motor kopen en mijn schotel draaibaar maken. Probleem is dat ik een Quattro LNB met multiswitch (5/8) van Hirschmann heb en de switch niet diseqc compatibel blijkt te zijn. Nu zou ik mijn multiswitch door een diseqc comp. model kunnen vervangen, maar ben ik er dan?

Vraag me af op welke ingang (H/L/V/H) de motor dan aangesloten moet worden en of dit überhaupt werkt. Hirschmann zegt dat de Stab de signaalsterkte moet kunnen meten en dat gaat niet goed als de Stab slechts aan een IF-niveau hangt. Is dat echt zo, dat de Stab de signaalsterkte meet? Is dat nou Diseqc 1.2 of USALS?

 

Dan heb ik gezocht naar een diseqc compatibele switch. Die vond ik ook (emp centauri, gigant), maar vind het opvallend dat dat allemaal 8 input modellen zijn, waarmee je dus b.v. 2 quattro-LBNs mee kan switchen. Kan het zijn dat die diseqc (2.0)-compatibiliteit hier betekent, tussen twee LNBs switchen en dus niet voor het aansturen van rotors geschikt is?

 

Wie help mij uit de dromen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe maar ff een gooi maar mischien dat het mogelijk is om de motor aan te sturen door eerst een kabel van de receiver naar de motor te laten lopen en dan van de motor weer naar de multiswitch met diseqswitches werkt dat wel in ieder geval wel zo.(Dit laatste heb ik ook pas op dit board geleerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Badankt voor je antwoord, je bedoeld dus de stab achter de switch te zetten. Daar heb ik nog niet aan gedacht. Als ik het goed begrijp zou ik dan de uitgang van de multiswitch aan de stab moeten hangen en van de stab direct naar mijn STB. De switch uitgang is dan quasi een single LNB uitgang.

 

Zou natuurlijk geniaal zijn als de switch dus diseqc begrijpt en de stab de commandos doorgeeft aan de multiswitch (anders kan ie niet meer schakelen)

 

Voordat ik dat uitprobeer, zou ik graag willen weten of iemand ervaring heeft. Voor dit expiriment moet ik een diseqc multiswitch en stab kopen en ook nog heel wat kabel trekken.

Heb ook nog een slecht gevoel wbt de diseqc compatibiliteit. De diseqc multiswitches die aangeboden worden zijn allemaal 2.0 comp. maar werkt dit dan ook met de 1.2 comp. stab?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dus de stab tussen de ontvanger en de multiswitch plaatsen meer niet.De stab krijgt dan rechtstreeks de commando's van de receiver en de stab geeft tevens de commando's door aan de multiswitch.Als je een stab openmaakt zie je dat de in en uitgang connectoren gewoon met elkaar verbonden zijn daar zit niets tussen wat het signaal dan in de weg zou moeten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...