Ga naar inhoud


Klok bij Raytech


Tull

Aanbevolen berichten

@Allemaal,

 

Bij deze in de bijlage de twee files die nodig zijn om de klok goed op tijd te laten lopen.

Wat voor de meeste gebruikers belangrijk is, dat de klok goed op tijd loopt bij het laden van een bestaande kanalenlijst en de eeprom die bij de settings zit.

 

Je kan ze invoegen via het programma Defiant in de map: pers_reg

(ga naar Edit en dan: voeg in zonder compressie)

 

Of je kan ze ook serieel uploaden naar je decoder met het programma MHW PATCHER, die kan je HIER als bijlage downloaden, let wel ik heb zelf dit programma MHW PATCHER niet getest in combinatie met deze firmware, maar het zal wel werken.

 

Lees ook nog effe HIER mijn eerder geschreven bericht over de klok.

 

Succes,

Grts, euromuis

641374-KlokFix-voor-Raytech-FW.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Kan de firmware van Raytec overweg met Mhw-Patcher ?

Jammer, ik heb het nu getest, de twee files uploaden met MHW Patcher, maar het werkt niet.
(Zie optie: +,B,7)

Op verzoek heb ik nogmaals de FW Raytec4k getest.
FW geladen, de decoder zelf een eeprom aan laten maken, door de ontvanger uit en aan te zetten.
Settings en EMU geladen via een Fun5 service kaart.
Klok staat op tijd, nog een keer decoder uit en aan, klok blijft op tijd, maar de instelling in het menu staat wel op wintertijd.
Nu de instelling op zomertijd gezet,
decoder uit en aan en hup na een tijdje staat de klok een uur achter.
Als laaste de klok op 0000 en op zomertijd laten staan, decoder uit en aan, klok staat op 0000 en na een paar keer zappen komt de tijd, maar weer een uur achter.

Nu de FW geladen met de Klokfix geladen en de klok staat (op Zomertijd) percies op tijd, zelf als je een bestaande settings + eeprom er in gezet hebt. (anders dan met een Fun5 serivice kaart)

Vraag aan Raytech:
Test dit nog eens en ook de compoort verbinding?
Dit i.v.m. MHW Patcher en de Setting up en downloaden via MES.

Su6 verder,
Grts, euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

Ik heb er nog even naar gekeken:

EEPROM van mijn site werkt OK. Wel altijd eerst dataflash en EEPROM erasen voordat de nieuwe erin gaat.

Wanneer je de firmware zelf de EEPROM laat genereren moet de 2e voorkeurstaal op een andere dan Engels gezet worden en de tijdinstellingsprocedure opnieuw doorlopen worden.

 

@Euromuis,

Ik heb geen aanpassingen gedaan voor het gebruik van MHW-patcher. Ik weet ook niet of dat nodig is maar ik vind het een overbodige optie dus daar stop ik dan ook geen tijd in.

Ga ervan uit dat het niet werkt.

 

RayTec

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Euromuis

 

Bedankt voor jouw aanpassing van Raytec 4k die je me hebt gemaild. Ik heb deze nu enkele dagen draaien met mijn oude eeprom en kanalenlijst en de klok staat nog steeds goed, wat ik ook doe.

 

Groeten,

Tull

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...