Gast Geplaatst: 1 juli 2004 Geplaatst: 1 juli 2004 Altijd naar mijn Toppie 4000 met tevredenheid gekeken en geluisterd. Nu merk ik vervomd geluid op SBS-6 en sommige radiokanalen, alsof een versterker iets te hard wordt ingestuurd. Ook de omschakeling 16:9 weigert plotsklap, m'n toppie stuurt enkel widescreen en schakelt niet terug naar 4:3 oftewel "geen widescreen" Ik denk zelf iets met de voeding, wie weet welke elco's en/of welke spanningsrail de aspect-sturing en audiogedeelte verzorgd?? Ik (ver)denk iets in de richting van slechte afvlakking van elco(s). Misschien heeft iemand een manual of gedeelte's hiervan. Alvast dank
Murdock Geplaatst: 1 juli 2004 Geplaatst: 1 juli 2004 Dat is normaal bij SBS6, ze sturen het audio veel te hard uit en de audio-processing staat volledig in de clip. Als je je volume van je toppie open zet dan draait ook de audio buffer tegen het clipnivo aan en krijg je vervorming. Mijn toppie staat altijd maximaal op 80% van de volumeregeling. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 1 juli 2004 Geplaatst: 1 juli 2004 Jawel, daar heb je wel gelijk in maar in vergelijk met een andere topfield, zoals een 4000 & 5000 spreek ik nu over vervorming in het kwadraat. Ook de radiozenders hebben last van dit probleem. M.a.w ik denk dat bij hogere uitsturingen het clip nivo eerder wordt bereikt. Ik verdenk dan ook een "nare" elco en/of ontkoppeling, maar heb geen schema.
Gast Geplaatst: 2 juli 2004 Geplaatst: 2 juli 2004 Probeer de digitale uitgang van Topfield eens. (SPdif) Als je tenminste in de gelegeheid bent die aan te sluiten. Klinkt niet verkeerd !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen