Ga naar inhoud


MR updaten zinvol--beginner


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Om te beginnen wil ik zeggen dat ik blij ben deel uit te mogen maken van jullie forum.

Vraagje: Mijn matrix reloaded staat nu op 1.080, is het nuttig deze nu te upgraden naar bv 1.082 ofzo.

Krijg ik dan meer te zien op de astra, of kan ik gewoon keys invoeren via de afstands bediening daarvoor?

(Ik heb al echt veel leeswerk verricht maar kom er nog steeds niet uit.)

Alvast bedankt,

 

Jerry

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allereerst welkom.

Het ligt er aan wat je wilt zien, dus welke coderingen/zenders je gecodeerd wilt hebben. 1082 moet je in ieder geval niet gebruiken want die maakt schade aan je cam, die is fake!!! Om te upgraden heb je een programmer en fun kaarten nodig. Een programmer is een kaartenschrijver die verbonden is met een pc, en die met de juiste software een funkaart schrijft die in je programmer moet doen om te schrijven. Als je dit goed heb gedaan dan kan je hem in je cam doen en kan hij hem lezen, en dan kan je hem upgraden. Dus om te upgraden gebruik je geen key's, die gebruik je om de coderingen bij te stellen, dus te veranderen in een nieuwe reeks cijfers en letters, die worden gemiddeld 1x per maand veranderd. Dus als jij een zender niet meer kan zien dan kan het zijn dat de provider de key's heeft veranderd, en de nieuwe key's zijn vaak op uploadcenters te vinden. Kijk hier http://www.flysat.com/satlist.php maar naar de zenders en coderingen om erachter te komen wat je precies wilt zien en wat de codering is. Als je dat weet dan kan je gaan kijken naar welke software het beste is voor je cam.

 

mvg Sylvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reply.

 

Inderdaad had ik al begrepen dat ik met een programmer en via programmeerbare fun kaarten de MR zou kunnen bijwerken.

Ik moet nu even uitkijken dat ik de vragen correct en zoals het mag stel natuurlijk.

Maar je kan keys ook bijwerken via je afstands bediening en dit deel in het verhaal begrijp ik niet. Lijkt mij niet dat deze twee manieren hetzelfde resultaat en doel hebben?

Wat is het nut dan van upgraden van 1.080 naar 1.082 bijvoorbeeld?

Bedankt,

 

Jerrycan

 

een vraag hierop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hogere softwareversie kan vaak coderingen aan die een lagere niet aankan. MR 1.081 bijvoorbeeld (de laatste softwareversie die momenteel beschikbaar is) decodeert de Spaanse Taquila-filmkanalen, dat doen de lagere versies niet.

 

Als je eenmaal een bepaald pakket kan decoderen met de software die je hebt kan je de keys ervan bijwerken, met de afstandsbediening, maar ook wel softwarematig (waarbij je middels een bestand de keys bijwerkt zonder naar een hogere softwareversie te gaan).

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...