Ga naar inhoud


van 58 cm naar 1m10, problemen?


tajvdz

Aanbevolen berichten

5.617oost dat houd in dat sirius niet exact het zuiden is voor jou dat scheelt dan 0,617 graad.Ik weet niet hoe dat bij een dreambox is maar bij een ontvanger welke over usals beschikt vul je je lattitude en longitude in het menu in.Bij jou zou ie dan sirius 0,617 graad naast het"0"punt plaatsen aangezien 5,617 voor jou het exacte zuiden is,wat je dan kunt doen is 'm dan wederom uit te richten op sirius met dat beetje wat de motor naast het "0"punt staat en dan alleen maar door de hele handel een beetje te verdraaien(niets veranderen aan de elevatie aangezien die al goed is) totdat je weer het maximale signaal eruit weet te persen.Hoeveel je satfinder uitslaat dat hangt van meerdere faktoren af zoals maat schotel,soort lnb,soort satfinder maar als je maar het maximale eruit weet te halen.Die van mij blijft als ik 'm al helemaal terug gedraaid heb op 0 rond 3/4 op de schaal uitslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
5.617oost dat houd in dat sirius niet exact het zuiden is voor jou dat scheelt dan 0,617 graad.Ik weet niet hoe dat bij een dreambox is maar bij een ontvanger welke over usals beschikt vul je je lattitude en longitude in het menu in.Bij jou zou ie dan sirius 0,617 graad naast het"0"punt plaatsen aangezien 5,617 voor jou het exacte zuiden is,wat je dan kunt doen is 'm dan wederom uit te richten op sirius met dat beetje wat de motor naast het "0"punt staat en dan alleen maar door de hele handel een beetje te verdraaien(niets veranderen aan de elevatie aangezien die al goed is) totdat je weer het maximale signaal eruit weet te persen.Hoeveel je satfinder uitslaat dat hangt van meerdere faktoren af zoals maat schotel,soort lnb,soort satfinder maar als je maar het maximale eruit weet te halen.Die van mij blijft als ik 'm al helemaal terug gedraaid heb op 0 rond 3/4 op de schaal uitslaan.


Ik heb de rotor op 0° gezet en daarna de rotor op de statief verdraaid totdat er weer optimaal beeld kwam. Dat is toch hetzelfde denk ik of niet?

Ik snap niet wat je met dat uitslaan bedoeld. Maar mijn schaalverdeling loopt van -6 t/m 6 met 0 dus in het midden.
Ik moet bij 6 beginnen en dan telkens een stukje terugdraaien totdat ie weer begint te piepen. Zoals hij nu staat piept ie tot op 2. Dat is dan niet genoeg denk ik of wel?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus niet hetzelfde wat ik bedoel is dat je de motor op statief verdraaid als ie 0,617 graad naast het 0 punt staat.

Ik heb dus een andere satfinder waarbij de schaal van 0 oploopt tot weet ik niet zo snel hoeveel.Als ie meer signaal krijgt slaat ie naar rechts uit dan draai ik 'm met het knopje weer terug naar 5 dan weer scherper uitrichten slaat meter dus weer verder uit en ga dan vervolgens weer met het knopje de meter terugdraaien en dit gaat net zolang door totdat ie optimaal staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat is dus niet hetzelfde wat ik bedoel is dat je de motor op statief verdraaid als ie 0,617 graad naast het 0 punt staat.
Ik heb dus een andere satfinder waarbij de schaal van 0 oploopt tot weet ik niet zo snel hoeveel.Als ie meer signaal krijgt slaat ie naar rechts uit dan draai ik 'm met het knopje weer terug naar 5 dan weer scherper uitrichten slaat meter dus weer verder uit en ga dan vervolgens weer met het knopje de meter terugdraaien en dit gaat net zolang door totdat ie optimaal staat.


links of rechts van het 0 punt? en hoe draai ik hem daar zo precies naartoe?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Die schaal op de motor zelf klopt wel hoor daar is niets mis mee.Je moet wel goed kijken aan de ene kant staat lattitude en aan de andere kant elevation.Deze twee bij elkaar op geteld zijn steeds 90 graden.Bijvoorbeeld lattitude 52 = elevation 90-52=38.Als je de lattitude van je woonplaats weet dan stel je de motor hier op in en daar absoluut niets meer aan veranderen want dat is een vast gegeven de enige variabele zijn dan nog oost/west en hoogte instelling van de schotel.


hoi Fred. jou antwoord is ook corect. begrijp ik ook 100%
ik ben wat mijn antwoorden betrefd er de afgelopen dagen, met mijn hoofd niet helemaal bij geweest. wij hadden de laatste tijd in onze woonomgeving grote problemen met (hangjongere). ik heb zelfs bij Politie aangifte van vernieling moeten doen, maar hopelijk komt er nu 'n einde .
maar terzaken. jou (beugel) kon ik niet bekijken, onjuiste instelling. ken hem trouwens. neemd niet weg dat genoemde inkeping, links geplaatst hoord te zijn. en ook niet over 't hele afstelbereik bij omwisseling inkeping. de zelde aflees waarde weergeefd. ps. ik ben met over mijn triax wel tevreden. maar genoemde instelling .is b.v. bij 'n gibertini veel beter. GR. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is doet je receiver dat al voor je, maar ik schreef al eerder ik weet niet of dat bij een dreambox ook zo is maar bij een receiver met usals in ieder geval wel.Een andere manier om de boel fijner af te regelen is nadat je de elevatiehoek bepaald heb door het uitrichten op sirius een satelliet te nemen in het westen bijvoorbeeld hispasat en een satelliet in het oosten en dan kijken of je een hoger signaalopbrengst kunt krijgen door de motor een beetje te gaan verdraaien op de paal en als het goed is moet ie bij jou dan een klein beetje naar het oosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als het goed is doet je receiver dat al voor je, maar ik schreef al eerder ik weet niet of dat bij een dreambox ook zo is maar bij een receiver met usals in ieder geval wel.Een andere manier om de boel fijner af te regelen is nadat je de elevatiehoek bepaald heb door het uitrichten op sirius een satelliet te nemen in het westen bijvoorbeeld hispasat en een satelliet in het oosten en dan kijken of je een hoger signaalopbrengst kunt krijgen door de motor een beetje te gaan verdraaien op de paal en als het goed is moet ie bij jou dan een klein beetje naar het oosten.


Oh dit was ik ook van plan, maar dan eerder de elevatiehoek van de schotel wat bijstellen.

Volgens mij ondersteunt de Dreambox wel Usals.

Hispasat doet het trouwens wel hoor. Turksat niet. Ook niet met kleine stukjes corrigeren...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de elevatiehoek op sirius goed is moet je die niet meer gaan verstellen.Dat je turksat niet kunt ontvangen komt doordat je setje niet helemaal exact op het zuiden staat uitgericht.Bij deze was dit tevens mijn laatste bericht wat ik in deze topic plaats je hebt nu geloof ik genoeg info om het voor elkaar te krijgen.

 

Succes met het uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede morgen Twan. ik ben benieuwd naar je vorderingen

wat ontvangst betrefd. gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
goede morgen Twan. ik ben benieuwd naar je vorderingen
wat ontvangst betrefd. gr. Wiel.


Nou ik heb er zaterdag wat aan gedaan en het probleem zit hem in de juiste afstelling te vinden tussen elevatie van schotel en het verdraaien van de rotor op het statief.
Daarvoor kreeg ik geen beeld op Turksat 42° oost maar nu wel. Het is nog niet optimaal.

Maar van hoeveel graden oost naar west moet je de satellieten kunnen ontvangen? En is het dan mogelijk als de afstelling op de Sirius goed is om al die satellieten zonder verder bijstellen te ontvangen zijn?
En als de 2 buitenste aan de oost en de west kant het doen alles ertussen in ook moet lukken?

Ik denk dat ik als ik vandeweek een keer tijd heb maar weer aan de slag ga.

Groetjes
Twan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
goede morgen Twan. ik ben benieuwd naar je vorderingen
wat ontvangst betrefd. gr. Wiel.


Nou ik heb er zaterdag wat aan gedaan en het probleem zit hem in de juiste afstelling te vinden tussen elevatie van schotel en het verdraaien van de rotor op het statief.
Daarvoor kreeg ik geen beeld op Turksat 42° oost maar nu wel. Het is nog niet optimaal.

Maar van hoeveel graden oost naar west moet je de satellieten kunnen ontvangen? En is het dan mogelijk als de afstelling op de Sirius goed is om al die satellieten zonder verder bijstellen te ontvangen zijn?
En als de 2 buitenste aan de oost en de west kant het doen alles ertussen in ook moet lukken?

Ik denk dat ik als ik vandeweek een keer tijd heb maar weer aan de slag ga.

Groetjes
Twan


hoi Twan. we zijn 'n dagje weg geweest ,vandaar mijn late reactie. wat je vraag betrefd, 100% waterpas. 100% uitgericht op Sirius op o.g. O stand, ontvang ik alle satellieten van, ik meen , (.64.oost.)= intelsat 906 KBI (902 tv) freq.11508.Hor. 7/8 .7410. sign.serkte.49% sign. kwaliteit 56%. T/m. (43.1.west) = westpanamasat pas 3R. (Bandamax)freq. 12584 Ver. 3/4 .27500. sign. sterkte 51% sign. kwaliteit 62%. met voor mijn triax 110.voor al de tussen liggende satellieten ,'n zo optimaal mogelijke ontvangst. GR. Wiel..

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...