Ga naar inhoud


[Strong 8100] Probleem Strong 8100 met Stab HH120


marbles

Aanbevolen berichten

Oh wat was ik blij toen ik las dat de 8100 zonder solderen een motor zou kunnen aansturen. Nu blijkt dat ik de Stab HH120 alleen aan het draaien krijg zolang ik er geen LNB aan hang. Is de soort LNB nog van invloed (m.b.t. verbruik o.i.d.)? Heeft iemand deze combinatie werkend en zo ja, met welke LNB?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je bent me net te snel af,

 

Zou net even een topic straten met "zet de soldeerbout maar aan voor de 8100!!"

 

Heb exact hetzelfde probleem, 8100, stab hh120, Alps lmb(2 getest)

Als je de stab alleen aansluit dan draait hij, met de lmb erbij niet.

Wat wel leuk is is dat als je de lmb afkoppelt, 8100 aan, rotor draait en dan de lmb er aan dan werkt het allemaal, maar dat is niet de bedoelling.

 

Heb al geprobeert om een weerstand in de draad op te nemen naar de lmb, maar dan wordt de spanning te laag en heb je geen ontvangst meer.

 

Dus wou ik vragen of iemand een schema heeft van de 8000 en de 8100 en of evt een defecte 8100 of soortgelijke om mee te testen(tegen een kleine vergoeding natuurlijk)

 

(p.s. Marbles je moet je personal mail even wat vaker lezen, had je al een tijdje een pm gestuurd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier draaid de motor goed op de 8100

ik denk dat je iets niet goed ingesteld heb

 

ps welke fw zit er in de v1.3 of de vertaling het kan zijn dat de vertaling het niet doet deze heb ik niet getest

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

heb ervaring ook gehad met stabb beste is dat ding bij het oud ijzer te doen daar is het nog goed voor heb er 3 op een jaar gehad en doet het nog niet oplossing ander merk geen problemen

 

groeten 4max

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.3b orgineel(engels) draait hier, heb reeds meerdere versies geprobeert alleen doet geen van hen het met rotor/lmb samen.

Diseq 1.2 c, activated, etc

 

Kan mij niks anders voorstellen als dat het de inschakelstroom van de stab 120 is

Wat voor een lmb heb jij, en welke stab??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een smD12 en een sharp lnb

op de spaanse site draaid de strong met een stab H120

 

wat gebuirt er als je de motor pos, op 01 zet en laat zoekken draaid de motor dan naar oost en west als de lnb er op zit of draaid hij niet

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor doet niks, niet bij automatisch of bij stap voor stap etc, alleen als ik dan de lmb afkoppel en weer aansluit dan werkt alles(in iedergeval een tijdje) totdat de reciever weer op standby gezet wordt.

 

Als ik ontvangst heb dan krijg ik nog wel een rood blokje op het scherm en geen beeld, maar dat is vast iets anders, kijk ik nog wel even na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kan mij niks anders voorstellen als dat het de inschakelstroom van de stab 120 is


Ik dacht ook aan het startverbruik. Zoals ik eerder in een andere thread al schreef:

Citaat:
Nu levert de Strong 8100 volgens het opschrift bij de aansluiting 13 / 18 V en 300 mA en de specs van de Stab zeggen:

Voedingsspanning 13 / 18 Vdc
Verbruik in stand-by mode 30 mA
Verbruik in bedrijfsmode 190 mA
Startverbruik (max) 350 mA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
alleen als ik dan de lmb afkoppel en weer aansluit dan werkt alles


kan je dan wel de motor draaien?

zet de max oost/west eens uit als je max oost en west op de zelfde post heb staan draaid de motor ook niet

lees je decoder eens uit en stuur de fw eens naar mij dan kan ik zien wat er foutgaat dit kan met ed

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jups, alles draait en hij vind de sataliet ook met auto search, 2 balken vol 3e balk 3/4

Alleen nog geen beeld....geeft rood vierkantje(spectral inv staat uit)

 

"zet de max oost/west eens uit als je max oost en west op de zelfde post heb staan draaid de motor ook niet"

 

Waarom zou hij het dan wel doen als de lmb er even af geweest is?!?

 

Stuur je zo wel even de settings van de reciever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
lees je decoder eens uit en stuur de fw eens naar mij dan kan ik zien wat er foutgaat dit kan met ed


Heb hem naar je e-mail gestuurd(Zonnetje.nl)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen jullie je serienummer ook even doorgeven?, misschien is het wel een revisiewijziging geweest of zoiets.

Die van mij is

20650707xxx

 

Marbles, had jij dat met het aan en afkoppelen al eens geprobeerd?, ben gespand wat er uit komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...