Ga naar inhoud


[Pioneer] Firmware vernieuwen op een DBR 120 nl


teofiles

Aanbevolen berichten

Beste vrienden, ik heb hier een dbr120nl waar ik de firmware van wil vernieuwen en 2000 kanalen instaleren maar nu na dat ik op het forum heb rondgekeken zie ik door de bomen het bos niet meer! wie wil mij uitleg geven, ik kan alleen serieel/paralel ik heb geen jtag en is die paralelle kabel een nulmodemkabel? en welk programma heb ik daarbij nodig (pionero v.4)

 

alvast bedankt, Teofiles

Dreambox 800HD/ dreambox 800SE- V-BOX II Positioner Schotel Channelmaster 1.20m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste teofiles,

 

Begin met het lezen van dit topic en haal hier de gegevens uit die voor jouw deco van toepassing zijn.

 

Vervolgens kun je bij Klinkie de juiste versie (1630) van Pionero downloaden en aan de slag gaan.

 

Je hebt dan geen Jtag nodig.

 

Het is niet zo moeilijk. Dat zal je zelf zien.

 

Succes.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho Ho effe wachten, [color:"red"] voor de 1630 en de huidige firmware het je WEL een Jtag nodig, [/color] omdat door diverse Fixes de firmware langer is geworden dan normaal, voorheen kon dat wel met twee kabels maar nu heb je de eerste keer een Jtag nodig.

(volgens diverse mensen alleen maar 1x, daarna kan je de twee kabels weer gebruiken. (dat heb ik zelf niet kunnen testen)

KLIK HIER en lees dit maar eens, de FW met de skyfix 51-02, een versie met de D+ Spain (0064) is er nog niet.

 

Suc6

Grts, euromuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ja wel die is er wel voor de 16xx ik zal hem naar je toesturen euromuis

Yep, die had ik ook al, maar dat bedoelde ik niet met te zeggen dat die er nog niet was, ik bedoelde de NL uitvoering van mij met de D+ fix.

Verder is deze FW ook alleen maar te laden via een Jtag.
Deze FW is 1280kb en de oude voor ser/par was 1152kb.

Grts, euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ho Ho effe wachten, [color:"red"] voor de 1630 en de huidige firmware het je WEL een Jtag nodig, [/color] omdat door diverse Fixes de firmware langer is geworden dan normaal, voorheen kon dat wel met twee kabels maar nu heb je de eerste keer een Jtag nodig.


Sorry mensen, dit wist ik niet.

Excuses.

Groeten Sander

P.S. misschien is het handig om i.o.m. moderators en/of Satori een update te doen van de "Pioneer wetenswaardigheden" sticky.

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...