Ga naar inhoud


ftp probleem na installeren NFS Server


HiredGuns

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Nadat ik NFS server heb geïnstalleerd op mijn DB werkt het niet meer om middels ftp in te loggen. Ik krijg na het inloggen een blanco scherm in de browser. Als ik met telnet naar de DB ga, kom ik niet in de root terecht.

In de prompt krijg ik dan een "~ >"

 

Ik moet dan eerst een "cd .." of een "cd /" geven voor ik iets anders kan. Heb ik bij de installatie van NFS server iets verkeerd gedaan? (ik heb het geïnstalleerd a.h.v een omschrijving die in de Forum-database staat)

NFS server werkt overigens wel....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben er inmiddels achter dat ik niet in de default root terechtkom, maar in de hdd/root die aangemaakt moest worden om een profiel voor de user root te creëren (punt 7). Dit is een vereiste om NFS Server te kunnen draaien. Als ik dit weer terugzet van /hdd/root naar / werkt ftp wel weer, maar kan NFS niet meer starten. Is er een mogelijkheid om toch nfs te kunnen draaien zonder dat er ftp-problemen ontstaan?

 

Dit zijn de stappen (elders op dit forum verkregen) die ik heb gedaan om NFS server te kunnen draaien:

1) download local.tar.gz (http://dreambox.gamesquad.nl/download.html)

2) download nfs.tar.gz (http://dreambox.gamesquad.nl/download.html)

3) telnet uitvoeren

4) mkdir /hdd/tmp

5) upload local.tar.gz en nfs.tar.gz naar /hdd/tmp

6) mkdir /hdd/opt

cd /hdd/opt

gzip -dc /hdd/tmp/local.tar.gz |tar xf -

gzip -dc /hdd/tmp/nfs.tar.gz |tar xf -

 

7) Give user root a writable home directory ( for .profile ) by changing the 6e field ( : is seperator ) in /etc/passwd from / to /hdd/root

 

8) Create a .profile for root. The .profile gets executed during login.

mkdir /hdd/root

echo >/hdd/root/.profile "[ -f /hdd/opt/local/env.sh ] && . /hdd/opt/local/env.sh"

9) execute .profile

. /hdd/root/.profile # Don't forget dot and space

 

10) verander in /hdd/opt/nfs/etc het export bestand de IP range naar het IP range van het netwerk: bv 10.0.0.0

 

11)/hdd/opt/nfs/nfs.sh start (!elke keer wanneer de Dreambox met de hardeschijf afgesloten (niet standby) of gecrashed is!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje late reactie (ik was op vakantie!), maar hierbij...

 

Het verhaal van hierboven heb ik met wat haast inelkaar gezet. Later heb ik het een en ander vertaald, waaruit een redelijke handleiding is ontstaan. Deze heb ik uitgebreid getest, waarna deze dan ook in de database is geplaatst.

 

Je komt als gebruiker inderdaad in de map /hdd/root terecht. Dit heb je immers bij punt 11 (punt 7 van het verhaal hierboven) van de handleiding in de database ingevoerd.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee, omdat je bijvoorbeeld met een FTP programma je gemakkelijk naar de / directorie kan gaan.

 

Een oplossing kan ik naast ermee te leven helaas niet geven, omdat je anders de gebruiker root niet een beschrijfbare directorie heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het makkelijker om het programma Dreambox Control Center (DCC) te gebruiken. Deze gaat standaard naar de map /

 

Het aanmaken van extra users is naar mijn idee wel mogelijk, maar lijkt mij niet erg gemakkelijk, omdat telkens bij opnieuw flashen, moet deze procedure worden herhaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...