Ga naar inhoud


Kanalenlijst meenemen naar andere firmware


Doek

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om de kanalenlijst die ik in mijn 6071 bij RayTec4L gebruik over te zetten naar de laatste van LeXfiles.

 

Simpelweg de data-area en eeprom laten staan bij het flashen werkt niet.

In MES 2.51 alles (TCS,TPT,TCR,EMU) exporteren en daarna importeren in de andere kanalenlijst werkt ook niet.

 

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik zou namelijk graag mijn zelf samengestelde kanalenlijst voor Astra1, Astra2 en Hotbird behouden wanneer ik naar een andere firmware ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lex, waarom werken jullie nog altijd met een eeprom?

 

Firmware er in, decoder uit en aanzetten (de decoder maakt zelf een eeprom aan) dan vervolgens via MES de kanalenlijst (settings) er in zetten, zo kan je iedere kanalenlijst in je decoder gebruiken en worden ook de instellingen in het hoofdmenu niet overschreven door elke keer weer een eeprom te programmeren die bij een kanalenlijst zit.

 

Das effe iets anders dan normaal, maar die mogelijkheid wordt wel geboden met de huidige open firmware.

 

Grts, euromuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lex

 

Inderdaad dat had ik gezien ja, dat was ik effe vergeten, daarom had ik dat ook gepost, dergelijke nieuwe informatie zou eigenlijk ook hier in een sticky vast moeten staan, ik moet iedere keer gaan zoeken om de mensen hierop te wijzen.

 

Is van ons misschien wel verstandig om gewoon geen eeprom meer te leveren bij de FW en de settings, dan leren ze het vanzelf anders te doen.

 

Grts, euromuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net met oslink de firmware van Lexfiles in mijn 6071 gezet en alleen de eeprom vervangen (data-area van RayTec laten staan). Decoder kan de kanalenlijst niet vinden en ik kwam direct in het menu uit.

 

Ik gebruik trouwens altijd de functie clear in Oslink V4.00c voordat ik er iets anders in zet.

 

Toen heb ik de data-area vervangen met die van Lexfiles en alleen de channellist areas laten staan.

Dit gaf hetzelfde resultaat.

 

Daarna heb ik de channellist areas van Lexfiles erin gezet waarna de decoder perfect werkte alleen wel met de kanalenlijst van Lexfiles, wat dus niet de bedoeling is.

 

Hierna heb ik volgens bovenstaande link via MES 2.51 en RS-232 de RayTec TCS,TPT,TSR en EMU erin gezet. Waarna ik mijn eigen kanalenlijst erin had staan, maar bij veel zenders zijn de Diseqc settings, transporders, enzo allemaal door elkaar gehaald waardoor veel zenders het niet doen.

(Zelfs BVN doet het niet en bij PID scan krijg ik 7 keuzes 2x SECA, 3x VIACCESS en 2x CRYPTOWRKS)

Dit is eigenlijk hetzelfde als wanneer ik via MES de TCS, etc. exporteer en daarna in de andere data-area-file importeer, dan klopt er ook nog maar weinig van de transponders, enzo.

 

Is hier een oplossing voor of doe ik soms iets fout?

Ik zou namelijk wel fijn vinden als ik tussen firmwares van verschillende makers kan switchen met behoud van mijn kanalenlijst.

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het eewige probleem als je verschillende firmwares wilt gebruiken, ik heb misschien nog een truckje.

Open MES, open de firmware van mijn, select alle kanalen (alles) en delete, klik het programma MES nu naar minimaal (niet sluiten !)

Open weer MES (tweede versie) open jouw kanalenlijst, selecteer alles, klik op copieren en minimaliseer deze MES versie (niet sluiten !).

Open nu de eerste sessie van MES weer, klik op het eerste kanaal en plak jouw lijst er in, klik vervolgens op de tweede knop linksboven in MES = opslaan, let op NIET opslaan "als" omdat hij de lijst anders apart gaat zetten en je wilt hem in mijn firmware, maximaaliseer nu sessie twee van MES weer en sluit met kruisje, als hij vraagt of je de veranderingen op wilt slaan dan zeg je nee zodoende blijft jouw originele lijst bewaard.

Alles sluiten en weer MES openen om te controleren of in mijn firmware nou jouw lijst staat, zo ja deze programeren in zijn geheel in de decoder, als laatste de eeprom van mij.

Ik hoop dat dit wel lukt.

Suc6

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...