Ga naar inhoud


Van PC naar TV


Marc put

Aanbevolen berichten

Hoy iedereen. Ik zit met het volgend probleem dat ik wil oplossen.

Ik wil mijn filmen vanop mijn pc afspelen op mijn tv. Blijkt nu dat mijn (oude) tv geen s-vhs ondersteunt en bijgevolg ik de film in het zwart wit moet bekijken. Bestaat er iets anders waarmee ik mijn probleem kan oplossen of wordt het sparen voor een nieuw tv-toestel.

Wie kan me raad geven.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedoel je met s-vhs misschien s-video? In dat geval moet je eens kijken of je PC een composite-video-uitgang heeft (gele tulp-uitgang). Misschien accepteert je tv een composite-video signaal wel.

Als dat niet lukt moet je aan een scart-uhf-convertor gaan denken. Deze convertor heeft een gewone coax-antenne-uitgang, die zeker op je oude tv is aan te sluiten. Aan de scart-zijde heb je nog een scart-stekker nodig met s-video-ingang. (tip: toen wij nog een oude tv hadden, gebruikten we de video-recorder als scart-uhf-convertor.)

 

Succes van de zolder.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, toen het bericht reeds gepost was heb ik het foutje over s-video ook opgemerkt. Maar na enkele uren, vloeken, zweten, (beetje) afsnauwen van de kinderen is het me gelukt kleuren op mijn scherm te krijgen. Inderdaad met een verloopstukje, van scart naar s-video, in de video heb ik mits wat instellingen bij nVidia het euvel kunnen verhelpen. Het geluid ontbrak nog maar ga straks een gepast kabeltje kopen. Spijtig als je de opstelling na gebruik dient af te breken dat je bij een volgende opstelling weer de instellingen bij nVidia dient aan te passen.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...