Ga naar inhoud


Krijg Sirius niet gevonden


irra

Aanbevolen berichten


 

Het is toch een kwestie van zoeken, buigen en friemelen. Ik heb het op mijn oude 85cm Gibertini ook voor elkaar gekregen. Geen 100% maar 80-85% op ticket 1 moet toch mogelijk zijn. Sirius zit op de beugel lager dan Astra 1, zelfs dus nog iets lager dan hotbird op je beugel. Ook moet je de LNB een hele klein beetje draaien om zijn als, maar met een LNB die keurig recht hangt ten opzichte van de grond moet je hem wel kunnen vinden, draaien is fine-tuning. Dus rustig door blijven proberen, ik heb de LNB in mijn hand gehouden mijn tuner op een sirius transponder gezet en heel rustig links naar rechts, boven naar beneden een heel vierkantje af gescanned totdat ik hem had. Daar toen mijn beugel verbogen en toen fine-getuned.

 

success,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet de hot bird in het midden zetten dan kijken of je beeld krijgt zo ja dan plaats je de astra links van de hotbird als je voor de schotel staat ook kijken of je beeld heb zo ja dan plaats je rechts van de hotbird de sirius dan krijg je beeld ik heb ook drie lnbs op een rails.

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
je moet de hot bird in het midden zetten .......ik heb ook drie lnbs op een rails.
succes.

Hij heeft er ook al 3 en is op zoek naar nummer 4, waar moet de schotel naar kijken:
Astra 28.2E en Sirius 5E dus midden is 13(,2) en laat daar nu Hotbird vlak bij hangen..
Die sirius moet echt een makkie zijn. Probeer desnoods eens met een satfindertje en een losse lnb te 'snuffelen'. Denk er wel om, dat je een stukje hoger uit moet komen dan de Hotbird lnb!
Groet, Skippy2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

niets hoeft... Ik had Sirius op mijn 85cm schotel met Astra 1 in het midden. Het kan wel...

 

5

13

19

28

 

28-5 = 23 / 2 = 11.5 + 5 = 16.5 ... dus als je hotbird in het midden zet wordt Astra 2 slechter en Astra 1 in het midden wordt sirius slechter... Op naar Thor... :-)

 

 

E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is zo ongeveer het maximum dat op een 90x100 schotel ontvangen kan worden?

 

Ik heb nu Astra1-2-Hotbird alles netjes boven de 80% staan. Kan er nog meer naast?

Vu+ Uno (OpenPLi 3.0) 500 Gb sinds 12-2-13 / DM500S (Pli Flubber) sinds 7-11-04 (reserve)

DM600PVR sinds 15-6-07 (opgeruimd) / DM7000 sinds ergens begin van deze eeuw (weggegeven)

Wavefrontier T55 (28°-23°-19°-16°-13°-7°-5° Oost - 1°-5°-8° West) en SatConn 10/1 DiSEqC switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon via sport 1 en 2 kijken met Astra 1 in het midden... Ik heb nu een wavefrontier vandaar 'kon'... Ik heb een wavefrontier gekocht omdat dat wel nodig is als je met regen ook nog Thor wilt zien, echter voor sirius ging het best.

 

E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...