Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 @Cobus: tja, ik begrijp je gereserveerdheid, en toch is het basiselectronica: er is niets dat pin 7 laag houdt zonder de weerstand. Het is daarom een kwestie van geluk te hebben: sommige toestellen zullen altijd werken, anderen helemaal niet (zoals dat van mij) en sommige soms. Alles hangt af van toleranties van receiver tot receiver. Mijn collega gaat er ook eentje ombouwen, ik zal hem eens vragen hoeveel spanning hij meet op pin 7 met beide microcontrolleruitgangen op 0. Bij mij was de spanning ietsjes te hoog om nog als logische "0" aanzien te worden.
VREESWIJK Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 mijn vraag heb je nog niet beantwoord Citaat: als jou verhaal klopt dan kan iedere motor op de strong draaien toch? Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Smurf Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 en aangezien mijn motor dus wel goed draaien kan met mijn strong (in tegenstelling tot het geemmer met de philipsen) zonder de weerstanden... zou het natuurlijk ook kunnen zijn dat niet alle hardware gelijk is? afgezien van de grote verschillen 8000<>8100 ? (roep maar wat) Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Citaat: Fijn om zoveel reactie te krijgen als nieuweling op dit board. We doen ons best :-) Citaat: Het is inderdaad spijtig dat de schrijvers van de Sattracker software dit laatste signaal niet toegevoegd hebben op de eerste poort, dan had niemand modificaties moeten doen. Mogelijk hebben ze niet in de stuursoftware van de eerste poort wilden knoeien en gemakkelijkheidshalve gekozen om de "full DiSEqC messages" te genereren op een aparte poort en dan met eenvoudige hardware (2 diodes) te mixen. Zeg dat dan meteen joh, Het is inderdaad raar dat ze voor de 2 diode versie gekozen hebben, vandaar ook de verwarring ism het verhaal van het te kort aan stroom door de motor wat iedereen verteld. Maare ben overtuigd, I rest my case, Als je het zo uitlegt dan heb je helemaal gelijk, als ik morgen(hopelijk) de mod inbouw dan komt er een 22k weerstanje bij :-) 8100 is inderdaad erg verschillend als ik het nu zo hoor, gezien een aantal mensen en onderzoek lijkt het er op dat de 8100 gewoon niet genoeg stroom kan leveren voor sommige motor types(in mijn geval stab hh120), terwijl andere motoren prima werken. Daarom was ik ook zo geintereseerd in deze thread, wou graag deze mod namaken voor de 8100, maar het blijkt nu totaal anders te zitten Komeet +10 punten :-)
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Citaat: als ik het plaatje probeer tye downen dan krijg ik http://127.0.0.1:1032/clear.cgi? te zien en verder niks noppes nada. Was zonealarm verder dus niks aan de hand....
Gast Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 @Vreeswijk Sorry dat ik je vergat. Citaat: als jou verhaal klopt dan kan iedere motor op de strong draaien toch? Je stelt wel een moeilijke vraag. Ik zou zeggen: in principe "ja", MAAR op 2 voorwaarden: 1) De fabricant van elke DiSEqC-motor mag niet afgeweken hebben van de DiSEqC-standaard. 2) De Spanjaarden mogen OOK niet afgeweken hebben van de DiSEqC-standaard bij het schrijven van de Sattracker software. Over het eerste zou ik me niet teveel zorgen maken, 't zijn commerciele producten. Het tweede lijkt me echter niet zo evident. Alle lof voor deze jongens, maar het is best mogelijk dat in de software een paar binnenwegen genomen zijn, een paar zaken niet geimplementeerd die "bijna nooit voorkomen", etc... en bovendien is de software ook niet zo uitgebreid getest onder alle condities en met veel rotoren zoals een echte fabricant dat doet. M.a.w. als een rotor het niet doet zou ik zeker in de richting van de Strong kijken, en niet de rotor verdenken. In alle geval draait mijn rotor ook op de Strong, hoewel die niet in de lijst staat en toch wel heel anders is dan de meeste rotoren die de mensen hier op het board gebruiken. Ik gebruik namelijk een aparte positioner die de DiSEqC signalen verwerkt, en een (zeer snelle) 36V rotor (bv. van 28.5E naar 1.0W in 4 sec). http://www.jaeger.com.tw/tvro/superjack/mount_superjack.htm#128 http://www.criscros.net/VBoxII.htm
Gast Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 @smurf Citaat: ...ben ik wel benieuwt naar de situatie dat die beide poorten laag zijn, komt kennelijk niet veel voor anders had ik meer storingen gehad? Die situatie komt in 50% van de gevallen voor (zie mijn eerdere uitleg): - vooreerst worden DiSEqC signalen slechts heel even gegenereerd als de rotor of antenneschakelaar bevelen krijgt - de "originele" poort staat op continu laag als de lage Ku-band geselecteerd is, en dat is ruwweg de helft van de zenders. Citaat: ...zou het natuurlijk ook kunnen zijn dat niet alle hardware gelijk is? afgezien van de grote verschillen 8000<>8100 Bij Rebel en op http://members.fortunecity.com/satq/strong.html zie ik dat er 2 versies van moederbord bestaan voor de 8000. Ik zie echter 2x de LNBP11 staan. Verder zie ik dat in de 8100 de LNBK20 zit, maar dat IC is zo goed als hetzelfde. Nee, het gaat om component-toleranties, en ook bijvoorbeeld de temperatuur kan een invloed hebben: het zou kunnen dat je receiver plots niet meer werkt als het in de zomer plots heel warm wordt.
VREESWIJK Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 stuur jij de motor aan met de vbox of met de strong zover ik weet kan de strong geen 36v aansturen. je heb het over twee soorten van printplaaten maar alleen van de 8000 zijn er na mijn weten al vier verschillende. ik denk dat brother de fw zo geschreven dat het op allen 8000 werkt vandaar het gebruik van een poort. de 8100 word wel met twee poorten aangestuurd dit is ook een nieuwere decoder het nadeel van deze decoder is dat er niemand is die voldoende kennis heeft om zelfstandig fw te schrijfen er worden altijd copy,s van brother gemaakt Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Gast Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 Vreeswijk, Het is de vbox die de stroom levert voor de rotor. De Strong8000 stuurt alleen de commando's over de coax naar de vbox. Over het aantal printplaten van de 8000: ik wil je best geloven dat er minstens 4 zijn.
VREESWIJK Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 heb je ook een motor op de strong gehad met de weerstant? bij de oude versie van de sattracker veroorzaakte dit een ruis op het beeld Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Gast Geplaatst: 13 augustus 2004 Geplaatst: 13 augustus 2004 Beste Vreeswijk, Sorry, ik begrijp er niets van. Ik heb de 22k weerstand al 3 maanden in m'n SRT8000 en heb evenveel tijd mijn rotor in dienst. En verder: hoe bedoel je, een weerstand die ruis gaf met de oude sattracker versie? Toen wist niemand toch nog niets af van die 22k weerstand?
VREESWIJK Geplaatst: 13 augustus 2004 Geplaatst: 13 augustus 2004 het verhaal met de weerstand is niet nieuw, op het spaanse forum sif heeft iemand dit ook gedaan. Als het goed is staan er ook nog foto,s van die aanpassing op het net. zover ik weet was de test niet positief vanwegen ruis Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Gast Geplaatst: 13 augustus 2004 Geplaatst: 13 augustus 2004 Is het mogelijk me een link te geven naar die informatie (en de foto's)? Welk forum was dat? Ik kan alleen zeggen dat de 22k helemaal geen invloed kan hebben op ontvangstkwaliteit of storingen veroorzaken omdat hij er gewoon niets mee te maken heeft. Ik vermoed dat het dus bij de Spanjaarden over een andere weerstand ging.
VREESWIJK Geplaatst: 13 augustus 2004 Geplaatst: 13 augustus 2004 ik zal eens op zoek gaan, nu wil ik het zeker weten. je hoort nog van mij. Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05
Gast Geplaatst: 16 augustus 2004 Geplaatst: 16 augustus 2004 Citaat: je hoort nog van mij. Eerwaarde Vreeswijk, Had jij al iets gevonden?, zit nu met jeukende handen naar mijn str8000 te kijken en hij wordt nerveus.... Wil hem niet perongeluk met het verkeerde aantal organen dichtschroeven. :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen