Ga naar inhoud


topfield 5500 geeft na zenderzoeken geen kaart


afred

Aanbevolen berichten

Ik ben net in het bezit van de topfield 5500 na het geheel te hebben geinstalleerd en even hebben gekeken naar div gecodeerde zenders op canaal + geeft de topfield geen beeld meer en geeft de tekst geen kaart (terwijl deze er wel inzit) na de topfield uit en aan te hebben gezet geeft hij weer keurig de canaal+ beelden weer, maar ja om steeds weer de topfield aan en uit te zetten zie ik ook niet zo zitten wie weet er raad?

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je geeft erg weinig informatie.... Wat voor kaart gebruik je en in wat voor een cam (module) gebruik je daarbij??

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor de sumiere info wat ik weet zal ik vermelden zoals waar de canaal+ kaart (Orgineel) ingaat is een astoncrypt twincam v1.4r1 module nr DVB 2557, als ik de aston er in en uit haal dan ziet hij de kasart weer.

afred

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aston module. Het nummer wat je opgeeft ken ik niet, maar is het een versie 1.05 of 1.07 (met lampje aan de voorkant)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt ik heb de gegevens nog even na gekeken (ik heb de topfield vanmiddag pas gekocht),

het is volgens de bon een astoncrypt twincam V1.4R1 en er zit een lampje voorop.

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wordt het was lastiger voor je. Vanuit de Topfield moet je kunnen kijken welke software er in de Aston zit. Ik heb zelf NIET zo'n aston, dus ik kan je niet precies vertellen waar je moet kijken.

 

Ik kan je wel het topfield gedeelte vertellen.. Druk op menu en kies daarna Common Interface Module. Je ziet dan slot 1: en slot 2 :

 

In een van de sloten zit dus de aston. Er zou iets van Aston 2.0200 moeten staan, maar wat staat er bij jou??????

 

Gezien de aard van je problemen is er grote kans dat er in de module niet de nieuwste software aanwezig is. Het is simpel te verhelpen, maar je moet wel toegang hebben tot de hotbird sateliet. We lopen er maar niet op vooruit..... dus; welke software zit erin?????

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het display staat aston Module 2.0000.

Maar nu komt het de instalatie is nog niet af ik heb de Hotbird nog niet aangesloten daar heb ik vrijdag pas tijd voor, dus als ik het goed begrijp dan zoekt de topfield aut. naar de juiste software.

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je verder de aston kunt updaten staat hier beschreven : HIER Het onderwerp gaat over een iets andere ontvanger maar de procedure is hetzelfde. Als het goed is ben je dan van je problemen af. Gewoon even doorlezen, dan zul je er wel uitkomen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daar ben ik weer,

Ik probeer de nieuwe software in de aston module te laden maar dat wil niet zo erg lukken als ik de module er uit haal en er weer instopt dan gaat hij wel inladen en dan zie je ook de resterende tijd maar hij gaat maar tot 20 of 30% en daarna stop hij en geeft hij een Estimated remaning time van 11.39 min.

in het slot geeft hij twee getallen aan t.w. 1.0300 aston module, of tijden het herplaatsen aston module 20000

wie weet er raad?

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren terug gegaan naar de leverancier daar de cam geprobeerd en het zelfde hij zag geen kaart weer een andere kaart (zelfde Aston) ook deze gaf het zelfde (geen kaart). De leverancier heeft een ander merk cam geprobeerd en deze was OKE (Xcam) met veel suc6 gewenst naar huis en daar geprobeerd en het WERKT.

bedankt voor jullie reactie,s

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...