Ga naar inhoud


Visiosat met 3 lnb's op astra1-hotbird-sirius


satfly

Aanbevolen berichten

Je hebt gelijk...ze komen om de LNB...maar die LNB's hangen op hun beurt weer in de bisat houder en dán passen ze dus niet goed door die pootjes aan de zijkant ...probleem los je op door ze idd achter de beugel (de beugel van de visiosat lnb houder die over de LNB gaat ) van de Bisat LNB houder te bevestigen maar dan zitten ze nog te dicht op elkaar omdat de afstand tussen de lnb beugels op de bisat houder ook maar 6 graden is...het blijft een beetje prutsen hoor...een ervoor, een erachter kan maar de Astra1/Hotbird LNB moet je dan iets naar achteren schuiven anders kan ie er niet omheen en dan is het brandpunt voor Astra1 en/of hotbird niet meer optimaal !

 

Kan het zo snel niet duidelijker omschrijven.

 

Wel een eerder punt: ik had eerst de schotel op 19 graden staan met de Visioat trisat-houder. Wat ik in mijn vorige verhaal bedoelde dat wanneer je er een vijfde (thor ) lnb bij wilt hangen je dat niet op die manier moet doen ..de schotel ziet dan vooral 13-19-28 en 1 West wordt dan moeilijk. Nu probeer ik Thor er ook bij te hangen (wordt ook weer knutselen) met de opstelling op 16 graden : de bisat houder ziet dan 13 en 19 maar de Thor komt nu véél sterker binnen ! Logisch ook want de schotel staat als het ware 3 graden meer richting Thor (1 West) gericht..

 

Er was nog iemand hier die met die vraag zat: hoe je de schotel moet uitrichten als je 5 sats wilt ontvangen (Thor, Sirius, Astra 1, Astra 2, Hotbird) en diegenen probeerde dat met de opstelling op 19 graden, de Visiosat trisat houder en daaraan bevestigd de LNB's voor Thor en Sirius maar dat raadt ik niet aan: zet de schotel op 16 graden zodat je met de bisat houder 13 en 19 graden ziet, aan de ene kant met een universele houder (of iets dergelijks) de Astra 2 erbij hangen en aan de andere kant Sirius en Thor erbij hangen (de LNB van Thor zit overigens bijna tegen die die van Sirius aan nu....)

 

 

 

Hoe bedoel je "heb je de houders ook goed om"

Link naar reactie
Delen op andere sites


AH....nu zie ik het.maar dat maakt toch weinig verschil voor de ophaninge...

 

Behalve dat mijn LNB er niet tussen past zoals rechts op het plaatje.....dus heb ik die uiteraard zitten zoals links.

 

Ik heb de Thor LNB trouwens met wat losse onderdelen die ik nog had aan de tweevoudige LNB houder "vastgeplakt".....gewoon met schroefjes, klemmetjes e.d...maar 't blijft iets voor de knutselaar.

 

Maar het werkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn opstelling (zie eerste post) inmiddels met succes veranderd. Door de Visiosat 3-LNB beugel zoals het hoort op Astra2-Astra1-Hotbird te zetten. Door een universele 2-lnb houder (zie foto bladerunner) te bevestigen aan de Hotbird-LNB pak ik nu de Sirius erbij. Meer LNB's gebruik ik voorlopig niet want dan moet ik een extra switch kopen.

 

De SNR-waarden op mijn Dreambox zijn er nu op vooruit gegaan: 80-85% op Astra 1 en Hotbird (beter). 70-75% (gelijk) op Sirius. Astra 2 ligt rond de 70 (nieuw, vind ik wat laag, is dit normaal?).

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je de originele tri-sat houder gebruikt dan moet je op Astra toch wel iets positiever resultaat kunnen krijgen denk ik....

Bedoel je Astra 1 of 2 of beide? Het heeft natuurlijk ook te maken met de LNB's en/of bekabeling. De LNB's zijn 0,7db en dus niet geweldig goed. Het kan trouwens ook nog aan mijn balkonrand liggen, daar komt de schotel niet geheel bovenuit (zie foto).
678264-IMG_1827a.jpg

post-9749-1318258006,8251_thumb.jpg

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Ik heb er nu een 5e LNB bijgekocht en een universele 3-LNB houder die in plaats komt van de universele 2-LNB houder die er nu op zit.

 

Ik heb het alleen nog niet voor elkaar gekregen om Thor te vinden op de meest linkse LNB van de 5 (van achter de schotel gezien). De afstand tussen de meeste linkse LNB (Thor) en die er naast (Sirius) heb ik zo klein mogelijk gemaakt, dit zou dus ongeveer 6 graden moeten zijn. Toch krijg ik geen geldige transponders te zien. Ik heb al een beetje zitten spelen met het naar achter en voor schuiven van de LNB en ook wat links en rechts maar het lukt niet.

 

Heeft iemand hier tips voor?

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...