Gast Geplaatst: 19 augustus 2004 Geplaatst: 19 augustus 2004 Ergens gelezen dat de 5000PVR zónder HD, of met een andere HD dan de std 80gb officieel niet in Nederland leverbaar is, c.q. dat het dan parallelimport moet zijn. Geen officiële garantie.. Klopt dit? grtn -
Bink Geplaatst: 20 augustus 2004 Geplaatst: 20 augustus 2004 Volgens mij wordt de Topfield inderdaad in Nederland alleen geleverd met een 80 gigabyte HDD, via de importeur. bink
Gast Geplaatst: 20 augustus 2004 Geplaatst: 20 augustus 2004 Denk het niet, kan ze hier in Groningen bij een bekend bedrijf kopen van 80 tot 250 GB. De 5500 wel alleen met 80 trouwens. Maar met dat één Europa heb je toch altijd garantie, maakt toch niet uit uit welk land of welke importeur???
Murdock Geplaatst: 20 augustus 2004 Geplaatst: 20 augustus 2004 Waar zit Topfield dan in bijv. Nederland of Duitsland. Volgens mij hebben ze in Europa geen kantoor... Als ik mijn Philips TV bij een witgoedzaak ter reparatie (onder garantie) aanbied terwijl ik hem daar niet heb gekocht krijg ik ook met kosten te maken. Een importeur is niet de fabrikant! Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 20 augustus 2004 Geplaatst: 20 augustus 2004 Citaat: Waar zit Topfield dan in bijv. Nederland of Duitsland. Volgens mij hebben ze in Europa geen kantoor... Als ik mijn Philips TV bij een witgoedzaak ter reparatie (onder garantie) aanbied terwijl ik hem daar niet heb gekocht krijg ik ook met kosten te maken. Een importeur is niet de fabrikant! Het zou Clark Electronics moeten zijn (website?) of misschien wel van den Bend Vlaardingen - die ook alleen verwijst naar Topfields t/m de 4000 versie. Het is allemaal schimmig. Zoek via g**gl* naar de site waar de tekst "De Nederlandse Topfield is bij ons voorzien van de laatste software en zenderlijsten." Daar valt verder te lezen: "Erg belangrijk is het melden dat er de laatste tijd nogal wat parallel import ons land bereikt. Nadeel hiervan dat als de ontvanger defect gaat u hier niemand kan helpen. De Nederlandse Importeur waar wij deze tuners van betrekken neemt deze ook niet aan. " Op die site staat ook: "Topfield 5000 PVR (zilverkleur). van de officiele importeur !! 120 GB" Ergo: als 80gb officieel is en de rest niet, dan zou dus de 120gb niet officieel zijn...?? De welbekende Groningse firma zal denk ik ook z'n handen niet vuil maken aan parallelimport. Maar toch zou die 80gb de enige officiële zijn...?? Beats me ... Het is nergens op het Internet te vinden... Het enige is dat iemand in dit forum zich meldt met een officiële Topfield met 120gb/160gb met een garantie van een Nederlandse importeur. Of is bij iedereen 'de bon is uw garantie'? grtn -
Gast Geplaatst: 20 augustus 2004 Geplaatst: 20 augustus 2004 van de bend te vlaardingen is de officieele importeur, en ik heb met hun gesproken over duitse tuners men weet dat er veel parallel import uit duitsland en men doet er niets maar dan ook niets aan!!! geen garantie , tevens als men het zegel verbreekt is de garantie weg!!! het beste is bellen met hun.. ciao jp
Gast Geplaatst: 20 augustus 2004 Geplaatst: 20 augustus 2004 Maar die zogenaamde officiele Topfield website is toch een regelrechte aanfluiting. Een paar jaar geleden vroeg ik me al af wanneer ze melding zouden gaan maken over de Topfield 5000, maar nu is er nog steeds niets over te vinden. Er staat nog altijd: "Nieuw in Nederland, de TF4000PVR". De pagina schijnt voor het laatst gewijzigd te zijn op 09/10/2003, maar dat zullen misschien niet meer dan wat verbeterde taalfoutjes zijn want de Topfield 4000 is toch alweer zo'n 3 jaar geleleden uitgebracht. Je zal als autoimporteur maar op die mannier je website onderhouden. Modellen van drie jaar oud nog als de nieuwste aanwinst bestempelen en totaal geen melding maken van je nieuwste modellen, dan wordt je toch niet meer serieus genomen als automerk. Maar om nog weer even op die topictitel terug te komen. Ik heb m'n Topfield 4000 gekocht bij een winkel in Groningen (je kunt er meer mee ontvangen dan alleen de Astra) en op de overigens prima en stille 80GB Seagate HD zat een stickertje van Humax. Deze heb ik een tijdje terug vervangen door een 5400rpm Samsung van 160GB die door Tom's Hardware werd beoordeeld als beste HD voor o.a. receivers vanwege z'n geringe warmteafgifte en stilte. Die 80 GB Seagate doet nu dienst als MP3-server in m'n computer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen