Ga naar inhoud


Permanent geluid via SPDIF of niet?


Geniuz

Aanbevolen berichten


Canal+ Film2 (scandinavie) zendt vrij regelmatig films uit in 5.1 AC3. Film1 doet sinds kort ook AC3, maar daar heb ik alleen nog maar 2.0 gezien.

 

Als ze iets in 5.1 uitzenden, dan draaien ze trouwens ook eerst een dolby trailertje (die helikopter). Als je die trailer ziet, dan moet het geluid ook in 5.1 zijn op je receiver...

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al krijg je rechtonderin het Dolby icoontje opgelicht, dan moet je nog steeds via de Audio knop (waar je ook de taalkeuze mee doet) op je AB kiezen voor Dolby.

 

Ga bijv. maar naar ProSieben op Duitsland. Op het moment dat ik op Audio klik en dan Dolby selecteer hoor ik het relais in mijn versterker omslaan.

 

Laat je het op normaal staan dan blijft het inderdaad via 2 speakers. Maar ik denk dat je met je versterker wel Dolby II kunt emuleren.. (Ook al werkt dit niet zo goed als "echte Dolby"....

 

Greetz!

Dreambox DM-7000S Amber Display (Gemini 3.6) - Samsung SV1604N 160 Gb. HDD - Stab HH100 - 70 cm. schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
na wat testen op de dreambox instellingen en mijn denon 1603
blijkt alle twee
dus optisch en tulp tegelijk het beste resultaat

optisch schakeld de denon in dd modus indien de taalinstelling op dd gezet wordt
tulp geeft de beste pcm stereo met het eventuele dolby prologic 2

zonder tulp krijg je ook dolby prologic via alleen die optische kabel maar is naar mijn luistertests minder diep en breedt..

cheers


Betekent dat niet gewoon dat de (stereo) DA converter in jouw versterker slechter is dan die in de Dreambox?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...