Ga naar inhoud


4 X sat + dvb-T + motor etc etc etc mogelijk?


mietde

Aanbevolen berichten

Heb ondertussen wel wat kennis opgedaan maar het wordt nu toch weer wat te ingewikkeld.

 

Is de volgende config. mogelijk?

 

Mogelijkheid tot het aansluiten van 4 ontvangers zonder H-V beperking.

Invoegen van een DVB-T antennesignaal om zodoende ook een dvb-t ontvanger aan te kunnen sluiten zonder extra (lange) kabels te hoeven trekken.

 

Wavefrontier met bij voorkeur 4 Quattro-Switch lnb's waarbij een 5e, 6e .... Quattro-Switch een mooie optie zou zijn.

Kan me een compromis voorstellen waarbij er maar 2 quatro-switched lnb's gecombineerd worden met een zwik dubbele.

Daarnaast moet één ontvanger naast gebruikmaking van de quatro-switches ook nog een motor aan kunnen sturen.

 

Nu weet ik wat ik nodig zou hebben voor een gewone T90 config maar ik raak door de geboden mogelijkheid van de quatro_switch lnb's én het terestrial invoegsignaal de klust een beetje kwijt.

 

Naar aanleiding van wat info van Spaun lijkt het erop dat ze gewoon terestrial bedoelen en niet zozeer dvb-t.

Maakt dat wat uit?

En ik zie geen specifiek terestrial uitgangssignaal op een model als de cascadeable "SMS 5402 NF".

Houd dat in dat ik bij alle 4 de uitgangskabels van de switch de mogelijkheid heb hem niet alleen als input voor een satontvanger te gebruiken maar dat ik hem ook op een dvb-t aan kan sluiten eventueel zelfs beide met een splitter?

Heb nog wat andere vragen maar als ik me vergis in zo'n dvb-t+s combo dan hebben die toch al geen nut meer.

Hoe zit dat overigens met de T90 bevestiging, vaak hebben shops niet eens een muurbeugel voor de T90 in hun pakket zitten en laat ik zo'n ding dan toch echt nodig hebben.

Als iemand een afbeelding heeft van zo'n muurbeugel dan graag want bij de afbeelding die ik heb heb ik geen idee hoe dat bevestigd wordt.

 

Goed, hoop dat het niet een al te wazig verhaal is, alle feedback is iig welkom.

Is overigens niet zozeer een kwestie dat ik het spul morgen ga bestellen of zo, heb al eerder configuraties samengesteld maar vanwege omstandigheden en of mogelijkheden telkens weer afgeblazen.

 

Primaire vraag is of switches als de SMS 5409 NF en de SMS 5402 NF daadwerkelijk kunnen wat ik wil of dat ik er helemaal naast zit.

post-1032-1318258014,8851_thumb.gif

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heeft je dvb-t receiver ook een diseqc 1.1 optie? Vast niet. Dus ik denk dat je hem dan niet zomaar tussen de diseqc's kan aansluiten.

 

Of het op die analoge ingang van de switch kan vraag ik me af, ik denk van niet, maar daarvoor zou je uit moeten zoeken wat de frequenties precies zijn.

 

Is het echt een groot probleem om voor de dvb-t een extra kabel te trekken? Heb je daarvoor een antenne op het dak soms, want met zo'n standaard kamer-antenne is dit allemaal niet nodig natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compact multiswitch for 4 sat if signals and active terrestrial

 

Link kan denk ik wel, tis geen shop voor end users.

 

Terrestrial active 47...862 MHz

Terrestrial passive 5...862 MHz

SAT IF 950...2200 MHz

 

Wil de vlaamse zenders kunnen ontvangen en zal wel een buitenantenne moeten nemen.

Ik heb verders nog niets muv een dreambox met sg2100, ga pas wat kopen als hetgeen ik wil ook mogelijk is op een acceptabele manier.

En extra kabels trekken is helaas geen optie meer, het barst hier al van de kabels en ofschoon er op zich wel een kabel bij kan wil ik dvb-t ook minstens op 2 locaties met zeer wenselijk een 3e als optie.

 

Maar mocht het met zo'n spaun nog niet mogelijk zijn dan moet ik gewoon wachten tot er wel een kastje op de markt verschijnt wat dit mogelijk zou maken.

 

M'n vragen moet je eerder zien als case studie.

Sta morgen zeker niet in de winkel of zo.

Maar het zou zeker kunnen dat ik zo'n configuratie in stappen op bouw.

Zolang het uiteindelijk maar compatible is met m'n uiteindelijke wensen.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...