Ga naar inhoud


[Nokia] FUN met PW handler key geen beeld


Sat2All

Aanbevolen berichten

Hallo,<p>De fun5in1 files werken, ook met PW. Ik wou echter graag bij PW de handler key gebruiken op pk 0E/10 en ca-id: 1701 t/m 1704 (alle andere PK FF)<p>Helaas dit werkt dus niet op de nokia9500. Deze kaart in de Humax en het werkt wel.<p>Configuratie 9500, amon 2.2, noonemanit 1.2<p>Iemand een idee <p>Sat2All cool.gif" border="0cool.gif" border="0cool.gif" border="0<p>[ 30-12-2001: Bericht gewijzigd door: Sat2All ]</p>

** Als echtparen echt paren hebben de echtgenoten echt genoten **

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals ik het nu kan beoordelen ligt het niet aan de FUN kaart maar aan de CAM met amon 2.2<p>Ik heb het volgende getest. Ik heb een goldwafer gemaakt met v35pic en handler keys erop. Zowel beeld op PW en C- met originele CAM 1.13f.<p>Dit GW kaartje met de aangepaste CAM Amon2.1 Wel beeld op C- maar geen beeld meer op PW<p>Tja, wat nu? amon 4.1a<p>Sat2All cool.gif" border="0cool.gif" border="0cool.gif" border="0

** Als echtparen echt paren hebben de echtgenoten echt genoten **

Link naar reactie
Delen op andere sites

!! Nog steeds niemand die wil reageren !!<p>Het volgende vond ik op een duits board:<p>*********************************************<p>Ich habe heute noch einige Versuche mit dbox1, Amon2.1 und dvb1847 gemacht und gefunden, das die neue CAM Soft Amon2.1 nicht alle Key/Chid Abfragen zur Karte weiterleitet. Da ich nur die CAM Soft gewechselt habe tippe ich zumindest mal auf ein Problem in der neuen CAM Software.<p>Weder bei ORF1 noch ORF2 kommen Abfragen nach den Keys 4,6,A,E durch nur 2 und C !<p>Bei vielen Pre* Kanaelen wird oft nur nach einem Key wie z.B. Key 6 gefragt, dann wird vom CAM schon wieder nach Kartendaten gefragt. So werden die schnell aufeinander folgenden anderen KEY/Chid Kombinationen nicht durchgelassen :-((<p>Scheint ein Timingproblem in der CAM Soft zu sein...<p>Da ich nicht weis wie man Kontakt zum Author aufnehmen kann, wird es so schnell nicht auffallen.<p>Wenn jemand Kontakt zum Author der Amon Soft aufnehmen kann waere es prima ihm dies mal zu sagen.<p>Ansonsten keine Probleme!<p>Irdeto, Seca und Viacess (hier trotz GCA), praktisch alles sichtbar, wenn man den richtigen Key hat. Feine Sache!<p>*********************************************<p>Dus mijn bevinding was correct. Alleen vreemd dat niemand hier dit ook gemerkt heeft. Of gaat het alleen maar om beeld te hebben en dan is het goed. Of is het een kwestie van ieder voor zich en god voor ons allen. Ach ja bij deze in ieder geval het antwoord.<p>Benieuwd me alleen nog of deze fout ook nog in Amon 4 zit.<p>Groeten en beste wensen,<p>Sat2All cool.gif" border="0cool.gif" border="0cool.gif" border="0

** Als echtparen echt paren hebben de echtgenoten echt genoten **

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al eens als "bug" gemeld in de MM9500 groep gepost (22 juli 2001)

-------------

Hi all.

First a great thanks for Amon and the other guys who did a great job

on the cam-patch for the MM9500. Great!!!!!!

One question:

When I try to watch for example Premiere with the patched cam

(patched with amon allsas 2.2), it always asks for the key that comes

in the ECM. For example: cinedom runs on key 0E, the cam sends a key-

0E request to the card, but when there's no valid key 0E on the card,

no picture appears. But on the card there's a valid dealerkey-10 and

it should work with this key, but it doesn't ask for this key 10.

When I try the same with my old allcam, the requests start with key

02: no key 02 then the cam requests key 04 and so on, till it finds a

valid key (and channelID).<p>In short: the cam is asking for a valid key and chid combination.

Starts with 02: no valid key 02 then try 04 and so on.

I think the patched Amon-firmware only requests the key that's in the

current ECM.

------------------

Is nooit op gereageerd zo te zien, maar dit geval deed zich alleen voor als je bijv. alleen key 10 op je kaart had staan, de key die het hele pakket open zou moeten zetten. Vroeg de cam om bijv key 6 had je ondanks een goed werkende key 10 toch geen beeld. De cam zou moeten "doorvragen" tot ie een geldige key/ chid combinatie gevonden heeft. In amon 4 is die "bug" opgeheven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb hetzelfde probleem met mijn nokia 9500 met amon chip.

Laat mij a.u.b. iets weten als het bij U werkt met die andere amon chip.

Bij mij zit die chip opnieuw vastgesoldeerd, wat achteraf bekeken niet zo verstandig is geweest.<p>groetjes van Joho

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<p>Vriendelijk bedankt voor jou snelle reactie.

Er zit dan niets anders op dan de chip er weer uit te solderen en er dan een nieuwe,maar dan met voetje, in te steken.<p>De beste groeten en nogmaals bedankt.<p>joho

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...