Ga naar inhoud


Digitall World SFT 2000 Astra & hotbird monoblok


Dennis DaMenaCe

Aanbevolen berichten

Dag beste mensen,

 

Ik heb vandaag een monoblok gekocht en hem op mijn schotel neergezet. Ik heb natuurlijk het forum eerst gelezen. Volgens de info van sat4all moet ik de schotel op hotbird richten, dit heb ik gedaan en krijg een prima signaal.

Theoretisch zou ik nu ook een signaal hebben op astra, maar ik krijg simpelweg geen signaal op astra volgens mijn sft.

Ik heb gelezen dat hotbird op 1/a moet en astra op 2/b.

ik heb meerdere dingen gepprobeerd met LNB-1 en LNB-2, maar ik krijg geen signaal op astra wat ik ook doe.

 

edit:

Bij het kanalen zoeken (ook tevens de instellingen) kan ik kiezen voor: diseq 2w,4w,6w,8w, motor en usuals.

Ik kies dan voor de 2w en dan maak ik van de hotbird de lnb-1 en de astra de lnb-2. andere opties zijn er niet echt.

Misschien dat ik hier iets verkeerds doe ?

--

 

Wie heeft hier een sft 2000 en weet wat ik moet doen ?

Of wie heeft hem niet en weet wat ik moet doen ?

Graag een antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites


AH.png

 

Zo moet het geinstalleerd zijn.

Door je hand op 1 van de lnb's te houden kun je zien welke lnb je signaal geeft van hotbird. Die lnb moet dan op dezelfde plek zitten als in het voorbeeld hierboven. Dat is dus Hotbird in het midden en dus de kop die in de lnbhouder zit normaal gesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit plaatje kende ik zeker al.

Ik heb dit dus ook gedaan, ik heb de linker kop op de hotbird gericht, maar de rechterkop ontvangt dan niks.

Zou ik met een satfinder (meter) al een signaal op de hotbird hebben en op de astra (als ik dan mijn hand op de linker kop zet) tegelijk?

Want de receiver moet toch switchen ?

of zie ik dit nu verkeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...