Ga naar inhoud


Tweede tuner aansluiten


Wybo

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij uitleggen wat er gebeurt als ik op de aansluiting van de tweede lnb van mijn 4000 een tweede tuner aansluit? De gebruiksaanwijzing is hier niet duidelijk over.

 

Krijg ik dan (onafhankelijk) signaal voor een tweede tv?

Moet ik doorlussen aanzetten?

Beperkt dit de gebruiksmogelijkheden van de 4000 mbt gelijktijdig kijken en opnemen?

De zoekfunctie geeft wel wat hits, maar geen antwoord op bovenstaande.

 

Bij voorbaat dank

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een schotel met een twin-lnb. Ik wil op een tweede tv onafhankelijk kunnen kijken zonder dat ik een extra schotel en/of lnb moet plaatsen en extra kabel moet trekken.

De tweede tuner (DEC) wil ik op de tweede lnb uit aansluiten, maar ik weet niet of dat zomaar kan en wat de gevolgen voor het gebruik van de TF zijn.

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb een schotel met een twin-lnb. De tweede tuner (DEC) wil ik op de tweede lnb uit aansluiten

Daar is de tweede aansluiting van een universal twin LNB ook voor bedoeld. Het zijn twee onafhankelijke aansluitingen. Beide tuners kunnen alle frequentiebanden (VL/VH/HL/HH) door elkaar aanspreken. Er moeten echter wel twee apparte kabels naar de individuele tuners worden gelegd (er zijn wel kastjes voor om dat over 1 kabel te doen, maar die zijn ook niet goedkoop (en ook niet altijd bevordelijk voor de signaalkwaliteit)).

Dreambox DM8000HD, DM800HD, DM600, Gibertini OS150 + H-2-H Jaeger SMR-1224 + VBox II, WaveFrontier T90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wybo:

Citaat:
Ik wil op een tweede tv onafhankelijk kunnen kijken zonder dat ik een extra schotel en/of lnb moet plaatsen en extra kabel moet trekken....

 

Jammer, maar je kan geen tweede TV aansluiten op de topfield en dan onafhankelijk kunnen kijken van de eerste TV.

 

Er zijn drie uitgangen beschikbaar: via scart, via tulpplugjes video/audio out, en via de antenne UHF uitgang, ze geven tegelijkertijd hetzelfde signaal.

De tweede tuner is uitsluitend te gebruiken om ermee op te nemen, terwijl je de andere kunt gebruiken om naar te kijken. Mits je dan nog de beide ingang van de tuners via een twin-LNB hebt aangesloten.

 

Misschien is dan een PUMA een oplossing voor je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

Als onderwerp had ik beter "derde tuner aansluiten" kunnen nemen.......

 

@ Gorilla

Ja, inderdaad wil ik weten wat de consequenties van doorlussen zijn. Uiteraard moet ik een kabel trekken van de TF naar de DEC, maar dat is iets anders dan de LNB aanpassen en daar een derde kabel vandaan halen.

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de doorlus gebruikt, kun je in principe onafhankelijk kijken. Je moet wel zorgen dat als je tuner 2 doorlust, dat je dan niet op de TF op tuner 2 gaat kijken, dan wordt het signaal beperkt tot dezelfde polarisatie en band als waar de TF naar kijkt.

 

In het algemeen kun je zeggen dat je dan OF gelijktijdig twee zenders kunt zien, OF eentje opnemen en eentje kijken (en op de andere TV kun je dan een beperkt setje zenders kijken).

 

Dit zou voor de meeste toepassingen toch genoeg moeten zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die situatie.... 1 kabel naar 1 lmb en tuner 1 doorgelust naar tuner 2. Als ik iets opneem op tuner 1, dan kan ik alleen maar iets kijken via tuner 1 wat dezelfde polarisatie heeft. Schakel ik naar tuner 2 dan kan ik in principe alles weer zien op dezelfde sateliet. Als ik dan een andere sateliet kies geeft de tuner aan dat hij geen signaal krijgt. De 2e tuner gaat dus niet de motor aansturen als je aan het opnemen bent via tuner 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding van de 4000 staat: LNB 2 OUT

Voor het doorlussen van

een eventuele 2e schotelontvanger.

 

Dus b.v. twin lnb naar tuner 1 en de andere uitgang van die twin lnb naar tuner 2 voor volledig onafhankelijk kijken / opnemen op de TF en dan één nieuwe kabel naar boven vanaf lnb 2 out naar een andere ontvanger om boven onafhankelijk te kunnen kijken?

 

Ben zelf ook al een tijdje op zoek naar het antwoord of dat wil!

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal hang je al een twin LNB aan je TF PVR. De tweede tuner wordt lang niet altijd gebruikt (eigenlijk alleen bij gelijktijdig opnemen en een andere zender kijken), dus als je die doorlust maak je gewoon wat efficienter gebruik van je extraatjes.

 

Dus doorlussen naar een tweede tuner in een andere kamer is heel nuttig - je krijgt pas ruzie als de opname, de primaire TV en de tweede TV gelijktijdig naar elk een andere transponder en polarisatie willen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook 2 draaibare schotels onafhankelijk van elkaar met de topfield aan sturen.Is het dan mogelijk als tuner 2 doorgelust is naar de derde tuner(die boven staat) om met die derde tuner de motor aan te sturen die op tuner twee is aan gesloten?Ik vraag mij namelijk af als de topfield aan staat(power on) en je kijkt op tuner 1 of tuner 2 dan nog wel alles doorlaat voor de derde tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...