Ga naar inhoud


Digitale tv via 'terrestriele' antenne


Gast

Aanbevolen berichten

Via RDR site kan je alle geplande DVB-T kanalen achterhalen. Soms zijn het 6 of 7 per zendmast. Met name daar waar die mast staat in de buurt van de grens tussen 2 regio-omroep gebieden. Soms heeft het er ook mee te maken dat ze een ander kanaal in de naastgelegen regio moeten benutten voor exact dezelfde programma's.Voor wie het niet weet: DVB-T zit slim in elkaar waardoor je op elke zendmast hetzelfde kanaal kan gebruiken zolang je maar op dat kanaal exact hetzelfde uitzendt op exact hetzelfde moment. Groot voordeel is dat je bijna ongelimiteerd steunzenders ertussen kan plaatsen.<p>Dat C+ erbij betrokken is eigenlijk al een ramp. Zoiets draait erop uit dat enkele fabrikanten onder strenge voorwaarden iets mogen maken waar ze zelf ook niet echt achter staan.<p>Dacht je dat kabel-TV ooit 'n succes had geworden als bijv. CASEMA had voorgeschreven welke TV ik in huis had moeten halen om op de kabel te mogen worden aangesloten ??????<p>De publieke zenders moeten na de proefperiode dwz. als de analoge zenders uit de lucht gaan in FTA uitzenden. Maar dat geldt niet voor RTL4 & 5 enz.<p>Ik weet diverse fabrikanten die DVB-T receivers maken. Alleen die geven "Niet Thuis". Ook die www.zinwell.com.tw site blijkt niets te geven behalve een wit vlak.<p>Nee, het kan alleen een succes worden als de apparatuur in soorten en maten simpel te krijgen is! Zie het al voor je: Iemand die een B&O heeft met een simpel SECA-receivertje. En is het nodig dat een TV op de slaapkamer een ontvanger heeft met allerlei PAY-TV frutsels ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn ontvanger is een Zinwell (zie www.zinwell.com.tw/)<p>Ik kwam deze tegen bij m'n lokale sathandel. (hij had deze ter promotie) Het leek me wel wat om een beetje mee testen en dus heb ik deze overgenomen. <p>De receiver is vrij basic, heeft wel 2 CI sloten dus m'n aston past r gewoon in. DigiTenne gaat SECA gebruiken duz met een beetje geluk zitten we goed. <p>Aangezien ik in de betuwe woon kan ik dus niet echt goed testen afgezien van Regio-TV (lopik) is de dichtbijzijnste zendmast Hilversum. Die vang ik dus niet. <p>@ MisterBean, 25 Kanalen op twee 8 mhz freq's?? Denk het niet. Per zendlocatie word nu al met 5 freqenties getest. Dus ik vermoed dat de kwaliteit ongeveer gelijk wordt aan sateliet. 't zal me ook niks verbazen als dezelfde mux die ze voor Astra gebruiken straks beschikbaar komt via DVB-T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hummm,<p>Leuke discussie. Ik denk dat DVB-T uitdraait op een regelrechte flop!!! Zeker als die ontzettende klojo's van C+ zich ermee blijven bemoeien. Waarom zou je in godsnaam een (dure!) DVB-T ontvanger aanschaffen, als je dezelfde kanalen op de Astra kan ontvangen. Sterker nog, via de satelliet ontvang je veeeeeel meer. Het enige voordeel van DVB-T t.o.v. DVB-S is -voor zover ik kan bedenken- het veel kleinere antennetje.<p>Tja het blijft tobben met (betaal) TV in Nederland . . . <p>Ik kan de (betaal) TV providers (lees de Canal Plussen van deze wereld) dan ook maar een tip geven. Kijk eens goed hoe Rupert Murdoch (Sky)en Leo Kirch (o.a. Premiere World), Cinenova en UPC TV het qua programma-aanbod doen!!!<p>Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoeveel fabrikanten denk je gaan enthousiast beginnen digitale tuners in hun TV's te bouwen als C+ hen verplicht achterhaalde technologie daarin te stoppen ????<p>Die CI 5100 T waar is die te krijgen? In ieder geval niet bij de officiële importeur in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterhaald?????

Zal wel lastig zijn om overal tuner in te hebben. Ook vrij prijzig. Alleen het abonnement al. Overal een aparte kaart gaan gebruiken is ook geen oplossing.<p>

Maar ja, ben er van overtuigd dat er wel toekomst in zit ook al is de huidige kwaliteit vast wel beter dan straks als ze alles in een multiplex stouwen. Krijg nu al zere ogen als ik naar Discovery kijk. Wat een vreselijk belabberde kwaliteit. Is gewoon niet normaal!!

--> Windows logica: Afsluiten onder Start
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het echt uitloopt op een flop. Hoogstens de betaal diensten. Het is logisch dat nu eindelijk de stap gemaakt wordt van analoog naar digitaal. <p>De zwakte van het systeem is (nog) dat je er een aparte tuner voor nodig hebt. Maar zodra fabrikanten deze gaan intregeren in een tv/video werkt het toch net zo makkelijk als nu?<p>maar laat ze dan aub gelijk een tuner ontwikkelen die zowel DVB-C als DVB-T aan kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zinwell ontvangers komen bij een importeur vandaan uit nieuwegein

Ik weet allen even niet hoe die gasten heten maar volgens mij zitten er niet zoveel die dat soort spullen leveren (het is niet R&S )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne's huidige tuner kan maar 1 kanaal laten zien. Dus niet het een kijken en het ander opnemen. Overigens is die tuner ook een "common interface" machientje, aangezien er een CAM in moet, waar dan weer de kaart ingaat.<p>Qua codering hoeft niet iedereen te denken: Ah, Seca, da's makkelijk.... ze stoppen er Seca-2 in... en da's andere koek (lijkt me).<p>bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info voor de geintresseerden<p>Op dit moment zijn er dus al verschillende test uitzenden gaande<p>Kan 21 : NED123/Digitenne Promo

Kan 23 : C+ Rood, C+ Blauw, C+ Groen

Kan 34 : NET5/SBS6/V8/Yorin/RTL4/5<p>Ook div radio stations te beluisteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...