Ga naar inhoud


DiSEqC vraagje


bashoogeveen

Aanbevolen berichten

Hallo @all,

 

ik heb op het moment 1 schotel+LNB (Astra 19,2) waar via een multiswitch 2 receivers op aangesloten zijn.

 

Ik ben van plan op korte termijn een tweede LNB aan deze schotel te hangen zodat ik ook Hotbird kan ontvangen. Nu heb ik echter nog een paar vraagjes:

 

1) Blijft de ontvangstkwaliteit hetzelfde (de schotel moet immers een beetje gedraaid worden om beide satellieten ontvangen te kunnen)?

 

2) Moeten alle aangesloten receivers DiSeqC ondersteunen? Wat gebeurd er als één van beide receivers dit niet ondersteund?

 

3) Is het mogelijk om op receiver A een zender op Astra te kijken en tegelijkertijd op receiver B een zender op Hotbird?

 

4) Op het moment heb ik een Quatro-LNB en een 5-4 Multiswitch. Is het hardware-technisch voldoende om een 2e Quatro-LNB te kopen en een nieuwe multiswitch (9-4) met DiSEqC ondersteuning, of zijn er nog extra dingen nodig?

 

Bij voorbaat dank voor eventueele antwoorden!

 

Groet,

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites


1) ontvangst signaal wordt iets minder maar zou alleen bij een kleine schotel (< 60 cm) tot problemen kunnen leiden. Probeer het in eerste instantie gewoon met je huidige setup.

2) hoeft niet normaliter pakt een diseqc switch standaard poort 1 als 'ie geen signaal krijgt. Als je op die poort bijvoorbeeld de LNB voor astra aansluit zal een ontvanger die geen diseqc ondersteund alleen astra signaal kunnen ontvangen.

3) ja

4) ja m.u.v. de voor de hand liggende montagematerialen is dat voldoende

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bart: bedankt voor de snelle reactie! Mijn schotel is overigens 80cm groot. Als ik het goed begrijp zou bij eventuele signaal-problemen een grotere schotel uitkomst bieden?

 

@Hoogste veldje: op het moment zijn er 2 receivers aangesloten maar zijn er meerdere SAT-aansluitingen in mijn huis (in totaal 4) voorhanden. In de toekomst zullen deze echter gebruikt worden en daarom wil ik het nu gelijk goed doen.

 

Overigens heb ik nog een laatste vraag: duurt het langer om van een zender op Astra, naar een zender op Hotbird te zappen of bestaat hier geen verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 80cm schotel is ruim voldoende voor astra en hotbird.

 

Ik gebruik een 9/8 multi-switch. Kan zijn dat de switch vertraagd maar dat is dan hooguit 0,1 s of zo. Als ik met dreambox FTA op astra zap of FTA van astra naar andere sat merk ik geen verschil.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...