Ga naar inhoud


[Pioneer] wel geluid geen beeld v 3.4 ea


Klokn

Aanbevolen berichten

hallo,

 

Ik heb in de pio van mn pa en moe (bct15xx) v 3.4 geprogd en alles netjes uitgewerkt. Nu heb ik heel vaak wel geluid maar geen beeld. Met v2.5 netzo. Met v3.7 is het nog erger, hierbij staan mijn schotel instellingen heel raar. (frequenties op 0 enz.) Wanneer ik naar een duits kanaal ga is het probleem over. Ook kwam ik erachter wat voor kaart ik er ook in prop, ik wel netjes beeld heb

 

Lees ik iets over het hoofd of doe ik iets fout?

 

mvg

Klokn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Nu heb ik heel vaak wel geluid maar geen beeld.
Ook kwam ik erachter wat voor kaart ik er ook in prop, ik wel netjes beeld heb.

Probeer nu eens je klacht goed te omschrijven, met daarbij de gegevens van de juiste firmware en van wie en hoe je die vervolgens in je decoder hebt zet.
Daarbij ook welke kanalenlijst en eeprom, hoe heb je die in je decoder gezet?

Hoe meer gegevens, hoe sneller een oplossing.

Grts, euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok,

 

Hier gaat ie.

 

Het betreft hier een pioneer dbrs 110nl.

Ik heb eerst v3.7 van euromuis geprogrammeert, en vervolgens 1 van de recentste settings van euromuis via rs232.

Dit heb ik al eerder gedaan en toen had ik geen problemen.

Problemen:

 

Wanneer ik naar menu 4 ga en vervolgens naar schotelinstellingen dan krijg ik soms helemaal geen beeld. Ga ik terug naar menu en probeer het nog een paar keer kan het zijn dat het menu wel naar voren komt. Verander ik nu deze instellingen en sla deze op dan onthoud de deco deze niet. Bij v2.5 van euromuis onthoud de deco de instellingen wel.

 

Bijna altijd heb ik wel geluid en geen beeld op de nederlandse kanalen. Op de duitsers dan weer geen probleem.

Voer ik een funcard in de decoder in dan heb ik vaak wel beeld en geluid.

 

De firmware ziet er voor de rest prachtig uit, veel werk in gestoken. Hiervoor ook niks anders dan lof.

 

greetz

Klokn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, maar er duidelijk is het nog niet.

 

Citaat:
Wanneer ik naar menu 4 ga en vervolgens naar schotelinstellingen dan krijg ik soms helemaal geen beeld.

 

Je gaat naar menu 4 en dan wat voor beeld?

 

Citaat:
Ga ik terug naar menu en probeer het nog een paar keer kan het zijn dat het menu wel naar voren komt.

 

Wat komt er dan naar voren?

 

Citaat:
Verander ik nu deze instellingen en sla deze op dan onthoud de deco deze niet. Bij v2.5 van euromuis onthoud de deco de instellingen wel.

 

Ik neem aan dat je dat doet door de decoder op standby te zetten en niet via de netschakelaar.

 

Citaat:
Bijna altijd heb ik wel geluid en geen beeld op de nederlandse kanalen. Op de duitsers dan weer geen probleem.

Voer ik een funcard in de decoder in dan heb ik vaak wel beeld en geluid.

 

Had je de bijgeleverde lees_mij.txt al gelezen?

 

[color:"blue"] Klacht: je hebt wel geluid maar geen beeld b.v. op de Taquilla kanalen.

 

Zorg dat er een willekeurige kaart aanwezig is in slot 1 van je decoder,

dat mag de oude seca 1, Seca2, fun of goldkaart zijn het mag zelfs een

fun5 of fun6 kaart zijn waar de settings of sleuteltjes op staan.

Ook al gebruik je alleen maar de EMU-BOX, er moet een kaart inzitten.

De decoder kiest dan niet de juiste Pids, handmatig instellen en opslaan

door de decoder op standby te zetten helpt dan ook niet.[/color]

 

Grts, euromuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wat ik bedoel met menu 4 is daarna menu 3: "Instelling Schotel"Dit menu verschijnt gewoon niet.


De firmware (v3.7a) effe opnieuw in je decoder zetten, daarna de eeprom laden, vervolgens de kanalenlijst en dan nog een keer de eeprom.
Als je de kanalenlijst er inzet met MES of met een service kaart fun5 of 6, dan is het laden van de eeprom een tweede keer niet nodig.

Als laatste: gewoon de kaart in je decoder laten zitten, het kan zijn dat je decoder die ook nodig heeft, ook voor de NL kanalen, bij de volgende versie die binnenkort uitkomt is een kaart in de decoder niet meer nodig.
Behalve voor enkele Canal+ kanalen die alleen in Seca2 zijn te ontvangen, mits je daar een abonnement op hebt.

Dan moet ook de de SERV toets gebruiken om snel om te schakelen tussen Seca2 en Multicam.

Suc6
Grts, euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...